Приватні компанії можуть отримати право на залізничні перевезення пасажирів
Міністерство інфраструктури планує відкрити для приватних перевізників на правах операторів інфраструктури доступ до залізничних об'єктів, зокрема, до локомотивної тяги, а також надати можливість здійснювати пасажирські перевезення.
Про це у п’ятницю повідомив міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський, передає УНІАН.
"Дуже цікаве питання приватної тяги і приватних пасажирських перевезень, цікаво, яка буде реакція в суспільстві, ми хочемо почути реакцію ринку, ми можемо зробити якісь перехідні положення... За цим пунктом критики буде предостатньо, але дійсно різний досвід у світі", - сказав Пивоварський.
Згідно з текстом вищезгаданого законопроекту, перевізникам необхідно мати ліцензію на здійснення відповідного виду господарської діяльності згідно з законодавством та сертифікат безпеки; тяговий залізничний рухомий склад; право доступу до інфраструктури на підставі відповідного договору з оператором інфраструктури та низку інших.
Водночас, начальник департаменту реформування та корпоративного розвитку "Укрзалізниці" Євген Кравцов зазначив, що даний законопроект розроблено з урахуванням низки норм актів законодавства ЄС.
"Можливість допуску приватного перевізника до тяги прямо передбачена директивами Євросоюзу. У нас на рівні міністерства й "Укрзалізниці" велися дискусії з цього приводу, але ці директиви виконуються в усіх країнах Європи", - наголосив Кравцов.
Відповідно до законопроекту, створюваному на базі "Укрзалізниці" публічному акціонерному товариству, яке буде знаходитися у 100% держвласності, перейдуть права на керування всією інфраструктурою загального користування, до якої належать залізничні станції та колії, контактні мережі та трансформаторні станції, системи управління рухом.
У свою чергу, оператору інфраструктури пропонується забезпечити фінансову незалежність від перевізника і рівноцінний доступ до інфраструктури.
Зараз в Україні працює багато приватних компаній у сфері вантажних перевезень, які мають власний вагонний парк. Як показує досвід європейських країн - ринок вантажоперевезень максимально ефективний за декількох гравців, основним із яких є державний оператор.