Рада прийняла за основу додатковий імпортний збір 5% і 10%
Рада з другої спроби в першому читанні проголосувала за законопроект, яким пропонується з 1 січня 2015 року ввести додатковий імпортний збір 5% і 10%.
За законопроект №1562 проголосувало 237 народних депутатів, при необхідних 226.
Проектом Закону передбачається запровадження, тимчасово, строком на 12 місяців, починаючи з 1 січня 2015 року, додаткового імпортного збору як особливого виду мита у розумінні Митного кодексу.
"Додатковий імпортний збір справлятиметься з товарів, які ввозяться на митну територію України у митному режимі імпорту, незалежно від країни їх походження за ставками: 10% для товарів, що класифікуються у 1-24 товарних групах згідно із УКТЗЕД; 5% для товарів, що класифікуються у 25-97 товарних групах згідно із УКТЗЕД; 10% для товарів, що підлягають оподаткуванню ввізним митом відповідно до статті 374 Митного кодексу", - йдеться у пояснювальній записці.
Додатковий імпортний збір не справлятиметься при ввезенні життєво необхідних товарів, а саме: природний газ, вугілля енергетичне, паливо для АЕС, нафта, нафтопродукти, банкноти та банківські метали, гуманітарна допомога, товари, що звільняються від сплати ввізного мита відповідно до міждержавних домовленостей, крім вільної торгівлі.
"Нарахування додаткового імпортного збору здійснюватиметься незалежно від нарахування інших податків і зборів, які справляються під час ввезення на митну територію України товарів", - йдеться у документі.
За словами міністра фінансів Наталії Яресько, ця стаття є тимчасовою.
"Ця стаття є тимчасова, вона і в СОТ і в ЄС зрозуміла, як тимчасова, тому що в нас проблема з платіжним балансом. Цю тимчасову норму, яка дає нам 17,6 млрд до бюджету у цьому році порадив нам і МВФ. Тобто, з усіх міжнародних сторін проблем немає", - заявила Яресько, коментуючи відмову депутатів голосувати за даний законопроект.
Міністр підтвердила, що ця норма дійсно піднімає ціну імпортних товарів.
"Тому воно і робиться, щоб менше імпортували. Абсолютно правильно, тому воно і допомагає так платіжному балансу. Якби вона не піднімала ціни, то не було б покращення балансу", - заначила фінансист.
За словами Яресько, ситуація з платіжним балансом дуже складана.
"Скільки разів можна говорити одне й теж саме. Якщо ви хочете цей закон не приймати, ви маєте на це право. Але тоді запропонуйте мені конкретно, звідки взяти 17,6 мільярдів в дохідній частині бюджету?", - зазначила міністр.
Як відомо, дефіцит зведеного платіжного балансу України в II кварталі нинішнього року скоротився до 5 мільйонів проти 4,277 млрд в І кварталі.
Нагадаємо, платіжний баланс України в січні-серпні 2014 року зведено з дефіцитом 4,587 мільярда доларів проти профіциту в 1,651 мільярда доларів за аналогічний період минулого року.
Як повідомлялося, платіжний баланс України в січні-липні 2014 року зведено з дефіцитом 4,494 млрд доларів проти профіциту в 1,883 млрд доларів за аналогічний період минулого року.
Платіжний баланс України в 2013 році зведено з профіцитом у 2,021 млрд доларів, тоді як у 2012 році платіжний баланс був зведений із дефіцитом 4,175 млрд доларів.
Економічна правда