Операторам вантажних вагонів в РФ нічим замістити українські запчастини
Російські оператори залізничних вантажних вагонів побоюються виникнення дефіциту вагонного литва і різкого зростання цін на запчастини через зупинку поставок українських виробників ПАТ "Кременчуцький сталеливарний завод" та ПрАТ "АзовЕлектроСталь".
Про це йдеться в прес-релізі некомерційного партнерства "Рада операторів залізничного транспорту", що об'єднує найбільших гравців російського ринку залізничних перевезень.
"У 2014 році призупинено дію сертифіката відповідності в українських виробників ПАТ" Кременчуцький сталеливарний завод "та ПрАТ" АзовЕлектроСталь ", якими в поточному році вироблено приблизно 15% від загального числа випущених литих деталей", - йдеться в повідомленні РОЗТ.
В результаті, вважає партнерство операторів, поточний обсяг виробленої продукції не гарантує заміни литих деталей вагонів на мережі російських залізниць в необхідній кількості.
У прес-службі РОЗТ пояснили, що сертифікати цих двох українських заводів були припинені у зв'язку зі вступом в дію нового техрегламенту Митного союзу з продовження терміну служби вантажних вагонів і їх запасних частин. Згідно з документом, деталі вантажних вагонів, випущені після 2 серпня 2014 року, підлягають обов'язковій сертифікації.
За старими правилами термін служби вагонів продовжувався після чергового капремонту, спеціальної процедури сертифікації та продовження строків служби деталей при цьому не було потрібно.
"Виникнення дефіциту крупного вагонного литва може призвести до спекулятивного зростання цін на дефіцитний товар, що, в свою чергу, може призвести до зростання виробництва контрафактних литих деталей", - попереджають оператори.
На думку членів РОЗТ, криза нестачі лиття у зв'язку з відмовою від продовження терміну служби литих деталей в подібній ситуації неминуча, а відсутність прогнозів виробництва литих деталей на 2015 і наступні роки вже зараз може підстьобнути деяких гравців "до спекулятивного підвищення цін".
В результаті в найближчі п'ять років оператори повинні будуть щорічно направляти на утилізацію близько 200-300 тисяч литих деталей, а передбачувані додаткові витрати власників і власників вантажних вагонів можуть скласти "десятки мільярдів рублів", - йдеться в повідомленні РОЗТ.