Нові авіаційні правила – це відмова влади від реформ
Нові авіаційні правила є беззаперечним доказом того, що українська влада не збирається проводити економічні чи інституційні реформи.
Такої думки дотримується член редакційної колегії VoxUkraine.org, старший викладач економіки Ньюкаслського університету і співредактор журналу Journal of Air Transport Management Володимир Білоткач.
"Нові авіаційні правила є беззаперечним доказом того, що українська влада не збирається проводити економічні чи інституційні реформи з метою повернути Україну до стабільного розвитку", - вважає він.
Експерт нагадує, що нові правила стосуються вимог, яким повинні відповідати авіаперевізники, що працюють в Україні.
Наприклад, пункт 2.2 стверджує, що право на експлуатацію міжнародної регулярної повітряної лінії надається лише тим авіаперевізникам, якими переважно володіють або яких фактично контролюють (є кінцевими вигодонабувачами або власниками більше ніж 50 % статутного капіталу) держава Україна та/або громадяни України.
"Це правило містить чимало додаткових умов і технічних деталей, проте суть полягає в тому, що нові авіаційні правила завдають шкоди конкуренції в галузі української авіаційної промисловості та негативно впливають на міжнародну репутацію новообраного уряду", - зазначає Білоткач.
Так, за його словами, нові правила призводять до наступних наслідків.
По-перше, створюють безпідставні перешкоди для входження на ринок та розширення авіакомпаній в Україні і тим самим формують нерівні умови для учасників ринку авіаперевезень, обмежуючи конкуренцію на міжнародних ринках, та призводять до втрати пасажирів.
По-друге - деформують внутрішні ринки авіаперевезень, намагаючись внести зміни, які навряд чи принесуть прибуток авіаперевізникам.
По-третє, складають для українських авіаперевізників відносно гірші умови конкуренції у порівнянні з іноземними авіаперевізниками.
По-четверте, можуть стати ударом по репутації українського уряду.
"Вихід авіакомпанії "Wizzair" з ринку України став би одіозною подією, яку неодмінно висвітлили б західні ЗМІ, та яка склала б враження непослідовності українського уряду у виконанні своїх обіцянок щодо проведення економічних реформ та лібералізації ринку", - наголосив експерт.
Білоткач переконаний, що ці правила не відповідають інтересам громадськості і найкращий вихід з цієї ситуації для українського уряду – це якомога швидше скасувати ці авіаційні правила.
"Закликаємо уряд зайнятися більш важливими питаннями авіаційного сектору, зокрема, надання гарантій безпеки, подальшою лібералізацією ринку та співпрацею з ІКАО з метою притягнути до відповідальності російських авіаперевізників, які обслуговують Крим на порушення положень Конвенції про міжнародну цивільну авіацію 1944 року", - наголошує він.