Автовиробники та імпортери теж заявляють про тиск на бізнес
Найбільші оператори автомобільного ринку слідом за корпорацією "Богдан", що заявила про закриття представництв через тиск контролюючих органів, називають системні побори з бізнесу основною проблемою для автовиробництва і ринку в цілому.
Таку думку висловив в ході "круглого" столу в рамках акції "Автомобіль року" генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко, пише "Інтерфакс-Україна".
"У нашій країні це відноситься не тільки до автовиробництва, а до виробництва взагалі - поки не зникне система поборів із бізнесу, виробництво і ринок зростати не будуть", - заявив генеральний директор.
Як приклад нових схем звільнення від податків Назаренко навів ініціативу уряду, яку планується внести до Верховної ради, про звільнення від сплати податків і зборів, автомобілів, переданих не тільки багатодітним сім'ям, а й чиновникам.
"Замість того, щоб допомогти вітчизняному автопрому не введенням додаткових поборів типу спецмита або утилізаційного збору, а, наприклад, пільговим кредитуванням, і щоб за бюджетні гроші купувалися вітчизняні авто, хочуть звільнити від податків і зборів авто для чиновників!", - Зазначив Назаренко.
При цьому з посиланням на оцінку експертів він повідомив, що в Україну в 2013 році з використанням різних схем уникнення від сплати податків і зборів ввезено 85 тисяч автомобілів проти 5 тисяч у 2012 році, що говорить про те, що замість очікуваного поповнення бюджету відзначається збільшення контрабандного ввезення іномарок майже в 20 разів.
"Це кричуща проблема - у нас неможливо вести бізнес легально. Це проблема номер один", - підтримав главу ВААІД голова наглядової ради ПрАТ "Єврокар" Олег Боярин.
Крім того, зазначає він, що ведення бізнесу ускладнюють і нові постанови НБУ про порядок придбання валюти.
Про можливість закриття дилерських підприємств повідомив і віце-президент корпорації "УкрАВТО" Вахтанг Васадзе.
"Головне сьогодні - хоча б утримати наявні робочі місця", - зазначив він.
"Сьогодні ми думаємо не скільки машин продамо, а скільки підприємств закрити, і скільки залишити, скільки на них буде працювати людей... Ось "Богдан" вже закрив дев'ять підприємств...", - додав Боярин.
Як повідомлялося, ВААІД звернулася до уряду України з вимогою вжити невідкладних заходів щодо стабілізації ситуації на автомобільному ринку з урахуванням зменшення обсягів ринку, нестабільної ситуації на валютному ринку, високих податків на імпорт авто, що "призводить до загрози нормальному функціонуванню операторів".