Українці "бойкотували" вітчизняний автопром - ВААІД
Заходи з підтримки української автопромисловості не привели до зростання їх продажів в 2013 році і викликали суспільний протест.
Так вважають у Всеукраїнській асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) , повідомляє "Інтерфакс- Україна".
"Нібито спрямовані на підтримку автопрому заходи насправді привели до падіння продажів зібраних в Україні автомобілів... Сьогодні авторинок знаходиться в стані так званого "відкладеного попиту", - наголошується в прес -релізі асоціації в четвер.
Як пояснюють у ВААІД , спочатку українці відкладали покупку нового автомобіля до підписання Угоди про асоціацію України з ЄС і очікуваної лібералізації автоімпорту. Тепер очікується виконання домовленостей по "дорожній карті", підписаній президентами України і РФ (скасування спецмита на автоімпорт).
"Таким чином, грошові накопичення українців "заморожені" , вони не "розігрівають" економіку країни, банківські програми з автокредитування згорнуті, колапс автомобільного ринку продовжується і набуває загрозливих форм для економіки країни в цілому", - вважають експерти асоціації.
На підтвердження в прес-релізі наводиться статистика продажів автомобілів, згідно з якою, за даними AUTO -consulting , 2013 рік став для авторинку роком кризи та скорочення продажів на 7,4%.
При цьому , за даними асоціації "Укравтопром" , впали продажі і автомобілів, що випускаються в країні. Зокрема, продажі лідера авторинку Hyundai скоротилися на 21,3% , Skoda - на 11,9%.
"Незважаючи на гучні заяви про завоювання українським автовиробником ЗАЗ 2-го місця в рейтингу автопродажів у 2013 році, самі продажу ЗАЗу впали з 18,124 тис авто в 2012 році до 17,709 тис авто в 2013 році, відповідно, знизилася і рентабельність підприємства", - констатують у ВААІД.
Як повідомлялося, українські автовиробники, які постачають автомобілі на експорт (корпорації "Богдан" і "УкрАВТО"), в свою чергу, основним фактором, що спричинив значне скорочення виробництва, називали утилізаційний збір в Росії.