Українська правда

АМКУ звинувачує торгові мережі в картельній змові

16 вересня 2013, 09:09

Антимонопольний комітет звинуватив найбільші українські торговельні мережі в картельній змові.

Про це пише Forbes.

Як повідомляється, у списку - "АТБ- Маркет", "Фуршет", "Ашан" і ще півтора десятка рітейлерів.

На думку Комітету, рітейлери домовилися про антиконкурентні узгоджені дії, результатом чого стало підвищення цін на продукти харчування в 2010-2011 роках.

Відомство має намір оштрафувати 18 компаній відразу за двома пунктами претензій, причому кожен з них може обійтися мереж в максимальні 10% від обороту за попередній рік. Це - 13,4 млрд гривень у перерахунку на фінрезультати лише 6 найбільших рітейлерів, і близько 20 млрд гривень в цілому.

Як пише видання  розслідування про діяльність продуктового роздробу в Україні було розпочато Антимонопольним комітетом у травні 2012 року. За даними Держстату, в 2010-2011 роках індекс споживчих цін в Україні зріс на 13,5%, тоді як ціни на основні продукти харчування в роздрібних мережах Києва збільшилися на 22-38%, а на деякі продукти - на 50-70%.

У відомстві запідозрили, що причина - в тому, що ряд найбільших рітейлерів вимагали від постачальників відстрочки платежів (до 120 днів) і оплати різних додаткових послуг (реклама, бонуси та інше), які досягають 5-10% від вартості поставленого товару. Претензії виставлені лише до компаній, які мають магазини в столиці, незалежно від розташування їх центрального офісу.

Попередні висновки розслідування - більш ніж двухсотсторінковий документ - був розісланий компаніям на початку минулого тижня. Рітейлери підтверджують факт отримання документів.

На думку фахівців відомства, великі торговельні мережі порушили антимонопольне законодавство відразу за двома параметрами. По-перше, вони узгоджували між собою формат роботи з постачальниками, що зачіпало інтереси останніх.

Друга претензія АМКУ - 18 великих торгових мереж створили картель, в центрі якого знаходиться AC Nielsen.

У результаті по кожному з двох пунктів претензій АМКУ пропонує накласти на компанію штраф у розмірі до 10 % виручки за 2012 рік. Тобто всього до 20% від обороту кожного з фігурантів розслідування.

З урахуванням усіх цих факторів рітейлери, кожному з яких загрожує штраф від декількох десятків мільйонів до двох мільярдів гривень, налаштовані більш ніж песимістично, пише видання.

штраф АМКУ