Автоімпортери просять Януковича ветувати утилізаційний збір
ВААІД звернулася до президента Віктора Януковича з проханням накласти вето на прийняті 4 липня 2013 Радою законопроект про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.
Про це повідомили в прес-службі асоціації, передає "УНІАН".
"ВААІД категорично проти введення екологічного податку за утилізацію легкових, вантажних автомобілів і автобусів і просить Вас, вельмишановний Вікторе Федоровичу, врахувати інтереси громадян-автомобілістів, скористатися правом вето і повернути на доопрацювання у Раду проекти законів, а також дати доручення створити робочу групу з метою розробки концепції національної програми", - цитує звернення до президента прес-служба ВААІД.
Згідно з повідомленням, даними законопроектами передбачається сплата екологічного податку за утилізацію транспортних засобів підприємствами та фізичними особами, які здійснюють ввезення на митну територію України транспортних засобів.
"Законопроектом пропонується встановити економічно необгрунтовані базові ставки податку на легкові автомобілі в розмірі 5,5 тис гривень і коригувальні коефіцієнти для нових авто 3500 куб. см - 5,5, а також для вантажних автомобілів у розмірі 38 тис гривень і коригувальні коефіцієнти для транспортних засобів повною масою понад 20 тонн, але не більше 50 тонн: для нових автомобілів - 2,9 і для тих, які вже були у вжитку, - 11,8", - повідомили в прес-службі асоціації.
При цьому у ВААІД пояснили, що при ввезенні на митну територію нових легкових автомобілів після сплати утилізаційного збору (від 4,730 тис гривень за електромобіль до 30,250 тис гривень за автомобіль з об'ємом двигуна 3500 куб. см) на відповідну суму підвищиться вартість транспортних засобів для простих українських покупців.
Таким чином, асоціація вважає, що запропонований екологічний податок за утилізацію автомобілів і коригувальні коефіцієнти не відповідають суті і назві цього податку, оскільки його розмір повинен бути взаємопов'язаний з фактичним розміром витрат на утилізацію транспортних засобів.
На думку асоціації, не повинно бути різниці між застосовуваними до нових автомобілів коефіцієнтами залежно від об'єму двигуна.
"Адже мета одна - це знешкодження компонентів непридатного для використання транспортного засобу, а кількість компонентів (свинець, кислота, ртуть, технічні рідини) у всіх автомобілях практично однаково", - зазначили в прес-службі.
В асоціації також вважають, що введення екологічного податку за утилізацію легкових, вантажних автомобілів і автобусів буде непідйомним для українських споживачів і зробить неможливим придбання ними автомобілів.