Українська правда

За утилізацію автомобілів влада стягуватиме до 60 тисяч гривень

8 липня 2013, 08:43

У разі підписання президентом Віктором Януковичем прийнятих минулого тижня законопроектів в країні почне стягуватися утилізаційний збір на всі види автомобільної техніки.

Про це пише "Комерсант-Україна".

Як повідомляється, в минулий четвер парламент прийняв у цілому законопроекти №0936 "Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів" та №0975 "Про внесення змін до Податкового кодексу щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів".

Згідно з ними, базові ставки утилізаційного збору будуть становити 5,5 тис гривень для легкових автомобілів, а для автобусів, вантажних і вантажно-пасажирські автомобілів або спецтехніки - 11 тис гривень. Остаточний розмір збору буде розраховуватися за допомогою коефіцієнтів.

Таким чином, з нових легкових автомобілів буде сплачуватися сума в межах 4,73-30,2 тис гривень, з уживаних - 9,46-60,5 тис гривень залежно від об'єму двигуна. Плата для решти видів нових транспортних засобів становитиме 8,8-14,74 тис гривень, а вживаних - 17,6-29,4 тис гривень залежно від їх маси, пише видання.

Як повідомляється, сума буде стягуватися з імпортерів при розмитненні, а з виробників - при продажу.

Генеральний директор "Ніссан Мотор Україна" Андрій Нестеренко вважає, що введення цього збору буде мати негативні наслідки для авторинку - ціни на автомобілі піднімуться, а сам ринок очікує незначне зниження.

Передбачається, що дані закони набудуть чинності з 1 вересня. Це відбудеться, якщо їх підпише президент Янукович.

Сам збір буде стягуватися після того, як Кабінет міністрів призведе існуючі нормативно-правові акти у відповідність з новими законами, на це йому відводиться три місяці з моменту набуття ними чинності.

Почесний президент "Укравто" Таріел Васадзе каже, що утилізаційний збір - тільки частина держпрограми з активізації розвитку вітчизняної економіки, розрахованої на 2013-2014 роки.

Щорічно в Україні підлягає утилізації не менше 100 тис автомобілів, але до цих пір в країні немає належних потужностей.

"Вартість одного центру з утилізації складає близько 7 млн ​​євро. На сьогоднішній день в країні близько 10 млн автомобілів, більше 80% з них старше 13 років. Проводячи утилізацію, ми створюємо умови для оновлення українського автопарку", - каже Васадзе.

Нові правила змушують потенційних покупців, багато з яких добре пам'ятають нещодавнє подорожчання, пов'язане з введенням спецмита, переглядати плани.

Слід зазначити, що не всі автомобілі будуть обкладатися утилізаційним збором.

Відповідно до одного з прийнятих депутатами документів, українські виробники, які мають повний цикл виробництва, що включає зварювання і фарбування, і заводи, що здійснюють промислову збірку автомобілів, звільняються від сплати збору.

Такою опцією вони можуть скористатися за умови гарантування самостійної утилізації та створення необхідних потужностей. У сегменті легкових автомобілів цим критеріям відповідають Запорізький автозавод, "Богдан", "Єврокар" і Кременчуцький автоскладальний завод (КрАСЗ).

Вітчизняні автовиробники високо оцінюють прийняті документи.

Як повідомляється, імпортери традиційно виступають проти нововведень.