Україна втрачає транзитний потенціал
Спроби "Укрзалізниці" зупинити падіння транзитних залізничних вантажоперевезень не увінчалися успіхом.
У 2012 році транзит становив лише 40% від потенціалу залізниць країни, пише "Комерсант-Україна".
В "Укрзалізниці" повідомили, що в 2012 році транзит вантажів в країні знизився на 17,9%, до 41,9 млн тонн.
Зокрема, за словами заступника міністра інфраструктури Дмитра Демидовича, це стосується вугілля, нафти і нафтопродуктів, мінеральних добрив.
В результаті перевалка транзитних вантажів у портах скоротилася на 6 млн тонн, до 33,8 млн тонн.
Найбільше падіння обсягів перевалки транзитних вантажів відбулося в морських торговельних портах "Одеса" і "Південний".
Начальник порту "Південний" Юрій Васьков пояснив, що падіння транзиту через порт обумовлено в першу чергу зниженням більш, ніж на 3 млн тонн обсягу поставок казахської нафти, яка досі експортувалася через Україну, а тепер перевалюється в російському порту "Тамань".
"Переклад вантажів в російські порти є нашою основною проблемою", - відзначив Васьков.
Навіть незначне скорочення обсягів російських вантажів, які становлять близько 70% всього обсягу транзиту по українській території, відразу відображається на показниках, а РФ цілеспрямовано виключає Україну з транзитних потоків.
Глава інституту проблем природних монополій Юрій Саакян нагадав, що стратегія розвитку морської портової інфраструктури Росії спрямована на збільшення перевалки вантажів через російські порти.
До 2020 року їх обсяг повинен вирости на 84%, до 985 млн тонн на рік.
"Майже всі вантажі російського походження, які перевантажуються в портах країн Балтії, Скандинавії та України, планується переорієнтувати на порти РФ", - сказав він.
У прес-службі "Укрзалізниці" повідомили, що, оскільки транзит є для адміністрації високоприбутковим бізнесом, причини падіння стали темою спеціальної наради залізничників, портовиків, контролюючих органів, вантажовідправників, операторів та керівництва Мінінфраструктури.
Заступник гендиректора "Укрзалізниці" Петро Науменко вважає, що залучити додаткові транзитні вантажі можна за рахунок скорочення їх затримок на прикордонних станціях під приводом усіляких перевірок та термінів видачі дозвільних документів.