Україна може втратити контроль над російською вертолітною галуззю

Субота, 22 грудня 2012, 15:31

Російська вертольотобудівна галузь в найближчі кілька років планує позбутися залежності від українських двигунів.

Про це газеті "Известия" заявив генеральний директор Об'єднаної двигунобудівної корпорації Владислав Масалов, передає "Лента.ру"

За його словами, до 2015 року в Санкт-Петербурзі планується випускати 600 двигунів на рік - рівно стільки необхідно "Вертольотам Росії" для виробництва вертольотів.

"Уже в контрактах на майбутній рік російські двигуни дешевше українських, а до 2015 року ми зможемо повністю змінити 'Мотор Січ' на російському ринку - у них просто не залишиться покупців, оскільки на всі нові вертольоти ми будемо виробляти двигуни самі", - заявив Масалов , зазначивши в Петербурзі на майданчику ОКБ "Клімова" вже запущено виробництво вертолітних двигунів.

При СРСР силові установки для вертолітної техніки, розроблені "Клімовим", випускалися українським заводом "Прогрес", який згодом став компанією "Мотор Січ". Приводом для організації в Росії власного виробництва авіаційних двигунів стало зростання вартості українських силових установок.

За оцінкою генерального директора "Мотор Січ" В'ячеслава Богуслаєва, до 2015 року вартість російських двигунів буде в 2-2,5 рази перевищувати вартість українських. При цьому він зазначив, що російські двигуни будуть поступатися українським і по ресурсу, оскільки "Мотор Січ" у своїй продукції вже в 2013 році реалізує нові технології, які "на 20 років випереджають можливі розробки ОКБ "Клімова'".

"Росія є традиційним покупцем двигунів українського виробництва. Зокрема, в листопаді 2011 року "Вертольоти Росії" купили у "Мотор Січ" 270 двигунів ТВЗ-117 на загальну суму в 1,2 млрд доларів. Куплені силові установки планувалося змонтувати на комерційні та військові вертольоти, включаючи Ка-32, Мі-17, Мі-8МТВ і Мі-28Н",- пише видання.

Наприкінці липня 2011 року повідомлялося, що Росія стала рідше купувати українські двигуни для вертольотів і літаків, якщо в 2009 році частка "Мотор Січ" на російському ринку становила близько 50%, то в 2010 році вона знизилася до 30%.

Тим не менш, в найближчі роки повної відмови від українських двигунів швидше за все не відбудеться. Справа в тому, ВПС Росії і різні цивільні транспортні компанії мають у своєму розпорядженні великі парки вертолітної техніки, випущеної або спроектованої ще в СРСР, двигуни для якої випускаються "Мотор Січ". Організовувати виробництво силових установок для застарілих машин економічно недоцільно.