Українська правда

"Укрзалізницю" звинуватили у порушенні патенту

8 листопада 2012, 13:17

Введення "Укрзалізницею" (УЗ) QR-кодів при продажі електронних квитків зіткнулося з несподіваною проблемою.

В компанії "ІТ-СЕК Консалтинг" 7 листопада заявили, що "Укрзалізниця" збирається незаконно використовувати розроблену систему сканування QR-кодів, пише "Комерсант-Україна".

Компанія "ІТ-СЕК Консалтинг", що надає послуги у сфері інформатизації, у відкритому листі до віце-прем'єра Бориса Колеснікова звинуватила УЗ в порушенні авторських прав.

Як йдеться в документі, система продажу і контролю квитків, яку залізничники збираються впровадити вже в кінці грудня, використовує запатентовані розробки компанії.

Йдеться про систему зчитування QR-кодів (двовимірних штрих-кодів) при продажі електронних проїзних документів.

QR-код буде приходити на електронну пошту користувача, який купив квиток на сайті УЗ, а у вагоні буде достатньо показати код провіднику.

Технічний директор "ІТ-СЕК Консалтинг" Дмитро Аксьонов пояснив, що його компанія з березня вела переговори з УЗ про впровадження системи, розробленої компанією.

"Однак вони вирішили впроваджувати все самостійно і тепер використовують наше рішення", - стверджує він.

У базі даних Українського інституту промислової власності ("Укрпатент") зазначено, що Дмитро Аксьонов отримав патент на корисну модель "Спосіб кодування та розпізнавання неконфіденційної інформації за допомогою двомірного штрихового коду" в липні 2012 року.

За його словами, з 2011 року система працює на сайті QRticket.in.ua, що займається продажем квитків на публічні заходи.

Однак Борис Колесніков заявив, що не бачить різниці між системами сканування QR-кодів.

"QR-коди були придумані ще в 1994 році японською компанією. А це не розробники, а діти лейтенанта Шмідта, що продають квитки в П'ятигорський провал", - заявив віце-прем'єр.

За його словами, в міністерстві спокійно ставляться до можливих позовів.

"Нехай подають до суду, ми не проти, - сказав Колесніков. - Якщо з'ясується, що їх права дійсно порушили, співробітники "Укрзалізниці", що відповідають за проект, понесуть покарання. Тільки навряд чи у компанії вийде щось довести".

Чи має компанія шанс виграти справу в суді, залежить від того, наскільки точно сформульовано опис її технології в патенті, відзначає глава департаменту інтелектуальної власності юридичної компанії Astapov Lawyers Наталія Мещєрякова.