Українська правда

На передвиборчу рекламу партії вже витратили сотні мільйонів

2 жовтня 2012, 10:16

На 23 вересня партії купили 37 тис рекламних телевізійних рейтингів, більше 100 тис зовнішніх площин і 120 млн кв. м рекламної площі в пресі.

Про це свідчать дані медіаагентства ZenithOptimedia, пише "Комерсант-Україна".

Досі найдорожчими вважалися парламентські вибори 2007 року.

Тоді, згідно з офіційними даними ЦВК, загальний обсяг виборчих фондів 20 партій і блоків становив 581,4 млн гривень, а, за оцінками експертів, їх загальні витрати на рекламу перевищили 800 млн гривень.

У нинішній кампанії на національному рівні активно рекламуються тільки вісім партій, їх загальний медіабюджет вже перевищив 500 млн гривень.

За прогнозами експертів, незабаром ця цифра збільшиться вдвічі - найбільше реклами закуповується саме в останній місяць перед виборами.

Існують і більш песимістичні оцінки зростання рекламного ринку.

ТВ-реклама обходиться політичному рекламодавцю в чотири-п'ять разів дорожче, ніж комерційному.

"Є офіційні ціни, які канали зобов'язані опублікувати в "Голосі України", але ці цифри мають мало спільного з дійсністю. Справжні гроші приходять на телеканал не з виборчих рахунків партій, а безпосередньо, готівкою", - пояснює керівник продажів однієї з найбільших телевізійних груп.

Крім того, як і у випадку з комерційною рекламою, для політичних роликів телеканали застосовують систему націнок.

"Найдорожче партіям обходиться бронювання всього прайм-тайму каналу. Його зазвичай викуповує ПР або партія Наталії Королевської", - додає співрозмовник видання.

Телеканали заробляють на виборах ще й побічно.

У період виборчої кампанії максимально допустимий обсяг реклами був збільшений з 15% до 20%.

Однак за перші три тижні вересня політики використовували тільки 47% цього ресурсу, і канали змогли продати решту часу комерційним рекламодавцям.

Кількість куплених комерційними рекламодавцями пунктів рейтингу в ефірі шести найбільших телеканалів у цей період виросла на 15,7%.

Доходи операторів зовнішньої реклами зростуть значно менше - вони змогли підвищити ціни на 30-40%.

Цей носій значно більше залежить від місцевої влади, ніж ТБ.

фінанси реклама вибори