Канали отримали "цінні" вказівки на дешеву агітацію?

Вівторок, 31 липня 2012, 10:42

Майбутні парламентські вибори можуть стати найменш прибутковими для телеканалів за останні кілька років.

Оголошені ними в офіційних державних друкованих органах ціни на передвиборну агітацію опинилися в кілька разів нижче, ніж на попередніх виборах, пише газета "Комерсант-Україна".

Це виявилося тим більше дивно, оскільки ціни на політичну агітацію регулюються державою.

Так, за законом середньодобова ціна однієї секунди політагітації повинна відповідати середній комерційною ціною на каналі за три квартали передує виборам року, нагадує керуючий партнер юридичної фірми Urimex Юрій Крайняк, якого цитує видання.

Однак під час попередніх виборів канали змогли значно завищити ціни, пояснюють учасники ринку.

"За три роки вони падали тільки на окремих каналах, і то не в таких масштабах. Значить, минулі розрахунки були некоректними", - говорить керівник відділу продажів одного з телеканалів.

Причиною зниження цін учасники ринку називають політичний тиск на канали з боку Партії регіонів.

"У формуванні цін на політичну агітацію завжди бере участь правляча партія. Раніше їй було вигідно, щоб ціни були високими - це дозволяло відсіяти невеликих конкурентів, не мають значних медіабюджетів, але вимагало великих витрат від самої партії", - розповідає директор рекламного агентства, що займається політичною рекламою.

Однак в майбутніх виборах майже не буде партій, яких можна було б відсіяти подібним чином - опозиція об'єдналася, і її бюджет виріс, зазначає співрозмовник "видання.

"При цьому Партії регіонів не хочеться марно роздувати свій бюджет, тому від каналів зажадали знизити ціни", - зазначає керівник відділу продажів іншого телеканалу.

У той же час, заступник голови парламентського комітету з питань свободи слова та інформації, депутат Ради від ПР Олена Бондаренко стверджує: "Партія регіонів ніякого відношення до господарської діяльності каналів мати не може - навпаки, це вони могли змовитися, як на минулих виборах".

"На минулих виборах ціни на рекламу були настільки високими, що ряд політичних сил відмовлявся від її розміщення. Можливо, цього разу канали одумалися і вирішили заробити свої гроші не за рахунок ціни, а за рахунок обсягу розміщення", - вважає вона.

Втім, нинішні ціни також вище комерційних, відзначають учасники ринку.

"Прорахувати, скільки насправді коштувала реклама на тому чи іншому каналі, з урахуванням усіх знижок, що надаються клієнтам, для держорганів майже неможливо, тому абсолютний контроль над цінами вони не здатні встановити", - погоджується керівник іншого каналу.

До того ж середню ціну за секунду майже всі канали знизили за рахунок нічного часу (з 1.00 до 6.00-7.00) - вартість розміщення в цей час на всіх каналах дорівнює 1-1,2 гривні за секунду.

"Середня ціна за добу повинна бути комерційною, але нічні та ранкові слоти купувати майже марно - зазвичай купують тільки прайм-тайм за найвищою ціною", - розповідає менеджер одного з каналів.

Як змінювалися розцінки на телевізійну передвиборчу агітацію, тис. гривень:

"Интер"

"Студия 1+1"

"Украина"

СТБ

ICTV

"Новый"

Парламентские выборы 2012 год

0,17-1,12

0,05-0,2

0,15-0,24

0,05-0,77

0,037-0,73

0,005-0,24

Президентские выборы 2009 год

0,07-2,7

0,24-1,67

0,27-0,4

0,095-5

1,2-5,3

0,07-3,5

Парламентские выборы 2008 год

0,05-7,9

0,7-10,5

0,1-0,37

0,043-1,6

0,064-1,7

0,048-2,5