Футбол не врятував пивний ринок
Чемпіонат Євро-2012 не виправдав надій пивоварів і не показав скажених продажів пінного.
Порадували хіба що стадіони, які, незважаючи на рекорди, не змогли не те що врятувати ринок, але навіть виправити негативну динаміку цього року, пише газета "Экономические известия".
До початку футбольного чемпіонату пивовари були сповнені надій і чекали фанів як рятівників галузі, яка ніяк не може вийти на позитивні результати.
За даними "Укрпиво", скорочення ринку за п'ять місяців 2012 року з порівнянні з аналогічним періодом 2008 року склало більше 14%, або 16,4 млн дал, що відповідає річному обсягу виробництва досить великого пивоварного заводу.
Однак підсумки червня ще більше протверезили ринок і його учасників.
Як відзначає директор аналітичного департаменту компанії Pro-Consulting Олександр Соколов, найбільше продажів пива під час проведення чемпіонату Євро-2012 - а це 250 тис. літрів, або близько 50% - припало на київську фан-зону.
Показник не нижче спочатку прогнозованих операторами ринку обсягів споживання в 1,2 млн дал.
Тим не менш, в умовах негативної тенденції до скорочення споживання пива на ринку в 2012 році продажі в фан-зонах можна розглядати як додатковий, хоча і тимчасовий канал збуту для виробників.
Вплив продажів пива під час чемпіонату майже не позначився на підсумках роботи галузі у червні - негативна динаміка тільки посилилася.
Так, за даними Pro-Consulting, обсяги споживання пива в першому півріччі 2012 року скоротилися на 5% у порівнянні з показниками 2011 року.
Основними причинами Соколов називає підвищення середньої відпускної ціни за літр пива до 13 гривень вкупі зі зниженням купівельної спроможності, а також прохолодну погоду.
При цьому споживання пива в фан-зонах ситуацію лише трохи згладило.
"Незважаючи на негативні тенденції, очікується збереження обсягів споживання пива в 2012 році на рівні показників 2011 року", - прогнозує експерт.
Самі пивовари також підкреслюють невеликий вплив Євро на ринок в цілому.
Як відзначає директор з правових питань та корпоративних відносин "САН ІнБев Україна" Денис Хренов, незважаючи на проведення чемпіонату, тенденція, що склалася на українському ринку пива протягом останнього часу, не змінилися.
Ринок продовжує демонструвати падіння в окремо взяті порівнювані періоди.
У тому числі ця тенденція стала визначальною під час проведення Євро.
Так, обсяги відвантажень підприємств пивоварної галузі за червень 2012 року з порівнянні з аналогічним період 2011 року впали на 2,3%.
"Таким чином, незважаючи на настільки знаменна подія, яка асоціюється в суспільній свідомості зі споживанням цього напою і використовується багатьма сторонніми експертами та політиками як аргумент про надприбутки пивоварних компаній з метою посилення податкової політики щодо пивоварної галузі, чемпіонат в Україну не став стимулом зростання обсягу продажів пива", - нарікає Хренов.