Український бізнес хоче цивілізованого лобізму
В Україні фахівці зі зв'язків з органами влади шукають шляхи легалізації цивілізованого лобізму.
Уряд теж в цьому зацікавлений. Але рецепти у представників влади, бізнесу і борців з корупцією - різні, пише "Німецька хвиля".
Представники міжнародної організації Transparency International вважають, що введення “правил гри” для лобістів могло б хоча б частково вирішити проблему корупції в Україні.
Історія становлення української держави не сприяла цивілізованим відносинам між державою і бізнесом, зізнався заступник міністра економіки Анатолій Максюта.
"У своїй діяльності вони або зовсім не перетиналися, або перетиналися в непрозорій сфері", - сказав чиновник.
Головною перешкодою для взаємодії між державою та бізнесом Максюта вважає “недостатню компетентність” громадських організацій й асоціацій бізнесменів.
На думку заступника міністра економіки, їхня участь в підготовці регуляторних актів часто обмежується однією лише критикою.
"Ми хочемо співпрацювати, ми зацікавлені в ухваленні якісних рішень, але поки у нас немає механізмів їхньої розробки. Потрібно шукати способи досягнення компромісів без конфліктів і корупції”, - заявив він.
Максюта підтримує ідею створення закону про лобізм. Чиновник вважає, що такий крок міг би призвести до більшої прозорості і стати однією з форм успішної боротьби з корупцією.
З цим твердженням погодився глава контактної місії антикорупційної організації Transparency International Олекса Хмара. Україні необхідний закон про лобізм "з чітким переліком процедур, видів діяльності та людей, які можуть цим займатися".
Однак головною перешкодою для цивілізованого лобізму Хмара вважає монопольний вплив на державну владу великого капіталу, який вдається до корупції як способу утвердження своєї монополії.
"Як може розвиватися цивілізований лобізм, коли західні інвестори тікають з країни і одночасно стрімко збагачується родина одного з політиків, який очолює державу?" - сказав експерт у коментарі DW.
У Європейській бізнес-асоціації України вважають, що діалог між бізнесом та владою все-таки існує, проте - на гранично низькому рівні.
"Для того, щоб інститут лобізму приносив користь суспільству, необхідна наявність чотирьох основних чинників - вважає представниця асоціації Світлана Михайловська -. Це - реально діючі демократичні інститути, економічна та політична стабільність, повна свобода засобів масової інформації та сильне громадянське суспільство".