Українська правда

Напередодні IPO інвестори отримали неповну інформацію про Facebook

23 травня 2012, 09:09

Аналітики принаймні двох провідних андеррайтерів Facebook переглянули фінансові прогнози компанії під час її роуд-шоу, розповіли люди, близькі до операції.

Люди, які бачили нові прогнози Morgan Stanley, сказали, що банк значно знизив прогноз по виручці Facebook в II кварталі і за рік, передають "Ведомости" з посиланням на Reuters.

"Я за 10 років жодного разу не бачив такого", - цитує Reuters представника пайового фонду, якому Morgan Stanley повідомив про своє рішення.

Morgan Stanley і Goldman Sachs змінили прогнози після того, як компанія 9 травня додала в проспект IPO попередження про те, що кількість користувачів росте швидше, ніж обсяг реклами.

Часто це викликано ростом числа мобільних користувачів Facebook, де реклама традиційно не показується.

У I кварталі прибуток і виручка Facebook скоротилися в порівнянні з IV кварталом на 32 і 7% - незважаючи на зростання числа користувачів - на 33% до 901 млн осіб.

Дата перегляду прогнозів невідома.

Люди, близькі до операції, кажуть, що це відбулося незабаром після того, як Facebook внесла зміни в проспект, тобто за тиждень до того, як була визначена ціна розміщення.

Великі інвестори, чий інтерес відіграє ключову роль при визначенні ціни, повинні були знати і про зміни, внесені Facebook, і про перегляд прогнозів аналітиків як мінімум за сім днів до того, як вони зробили остаточні заявки на IPO, розповідають люди, близькі до операції.

Уточнений прогноз Goldman Sachs містився в оновленому меморандумі розміщення, який відділ ринків капіталу розіслав можливим покупцям.

Документ був відправлений всім клієнтам, що висловили інтерес до покупки акцій.

Серед його клієнтів переважають великі інститути, тоді як у Morgan Stanley є також багато індивідуальних інвесторів.

За даними Reuters, прогноз переглянув і JPMorgan Chase.

Багато інвесторів були шоковані, цитує Reuters одного з них.

Переоцінка багатьох стурбувала, говорить керуючий партнер IPO Boutique Скотт Суит.

За його словами, фірми, які не є андеррайтерами, нерідко переглядають прогнози прямо під час роуд-шоу, але "для аналітиків провідних андеррайтерів це нетипово".

Представник Комісії з цінних паперів і бірж США (SEC) відмовився від будь-яких коментарів.

Правила SEC забороняють андеррайтерам поширювати публічну аналітику по IPO, в яких вони беруть участь, але аналітики можуть обговорювати свою точку зору з клієнтами під час роуд-шоу.

Акції Facebook до 20.00 за Києвом 22 травня впали на 6,5% до 31,82 долара.

З IPO, що пройшов минулого тижня, соціальна мережа подешевшала на 16,3%.

Це розміщення викликало ажіотаж як серед професійних інвесторів, так і серед простих користувачів соцмережі.

Facebook підвищила ціновий діапазон, а потім і обсяг розміщення і в підсумку продала акції по верхній межі – 38 доларів, а її бізнес був оцінений в 104 млрд доларів.

Почавши з 11%-го зростання, котирування вже через півгодини стали падати.

Андеррайтерам довелося скуповувати папери, щоб ціна не впала нижче 38 доларів, але це не допомогло.