Напередодні IPO інвестори отримали неповну інформацію про Facebook
Аналітики принаймні двох провідних андеррайтерів Facebook переглянули фінансові прогнози компанії під час її роуд-шоу, розповіли люди, близькі до операції.
Люди, які бачили нові прогнози Morgan Stanley, сказали, що банк значно знизив прогноз по виручці Facebook в II кварталі і за рік, передають "Ведомости" з посиланням на Reuters.
"Я за 10 років жодного разу не бачив такого", - цитує Reuters представника пайового фонду, якому Morgan Stanley повідомив про своє рішення.
Morgan Stanley і Goldman Sachs змінили прогнози після того, як компанія 9 травня додала в проспект IPO попередження про те, що кількість користувачів росте швидше, ніж обсяг реклами.
Часто це викликано ростом числа мобільних користувачів Facebook, де реклама традиційно не показується.
У I кварталі прибуток і виручка Facebook скоротилися в порівнянні з IV кварталом на 32 і 7% - незважаючи на зростання числа користувачів - на 33% до 901 млн осіб.
Дата перегляду прогнозів невідома.
Люди, близькі до операції, кажуть, що це відбулося незабаром після того, як Facebook внесла зміни в проспект, тобто за тиждень до того, як була визначена ціна розміщення.
Великі інвестори, чий інтерес відіграє ключову роль при визначенні ціни, повинні були знати і про зміни, внесені Facebook, і про перегляд прогнозів аналітиків як мінімум за сім днів до того, як вони зробили остаточні заявки на IPO, розповідають люди, близькі до операції.
Уточнений прогноз Goldman Sachs містився в оновленому меморандумі розміщення, який відділ ринків капіталу розіслав можливим покупцям.
Документ був відправлений всім клієнтам, що висловили інтерес до покупки акцій.
Серед його клієнтів переважають великі інститути, тоді як у Morgan Stanley є також багато індивідуальних інвесторів.
За даними Reuters, прогноз переглянув і JPMorgan Chase.
Багато інвесторів були шоковані, цитує Reuters одного з них.
Переоцінка багатьох стурбувала, говорить керуючий партнер IPO Boutique Скотт Суит.
За його словами, фірми, які не є андеррайтерами, нерідко переглядають прогнози прямо під час роуд-шоу, але "для аналітиків провідних андеррайтерів це нетипово".
Представник Комісії з цінних паперів і бірж США (SEC) відмовився від будь-яких коментарів.
Правила SEC забороняють андеррайтерам поширювати публічну аналітику по IPO, в яких вони беруть участь, але аналітики можуть обговорювати свою точку зору з клієнтами під час роуд-шоу.
Акції Facebook до 20.00 за Києвом 22 травня впали на 6,5% до 31,82 долара.
З IPO, що пройшов минулого тижня, соціальна мережа подешевшала на 16,3%.
Це розміщення викликало ажіотаж як серед професійних інвесторів, так і серед простих користувачів соцмережі.
Facebook підвищила ціновий діапазон, а потім і обсяг розміщення і в підсумку продала акції по верхній межі – 38 доларів, а її бізнес був оцінений в 104 млрд доларів.
Почавши з 11%-го зростання, котирування вже через півгодини стали падати.
Андеррайтерам довелося скуповувати папери, щоб ціна не впала нижче 38 доларів, але це не допомогло.