Зростання на ринку страхування обумовлене використанням фінансових схем
Нацкомфінпослуг оприлюднила результати роботи страховиків в 2011 році.
Незважаючи на переконання гравців ринку щодо триваючої стагнації, цифри говорять про зростання ринку на третину, пишуть "Экономические известия".
Зокрема, чисті страхові премії збільшилися на 34,8% і становили майже 18 млрд гривень.
При цьому розмір чистих виплат скоротився на 20,2%, до 4,7 млрд гривень.
Ці дані, на думку експертів, свідчать про відтік бізнесу від великих СК до середніх і дрібних компаній.
"Результати 2011 року демонструють зростання премій в окремих видах класичного страхування - медичному, туристичному страхуванні, страхуванні життя, автоцивілки - за рахунок підвищення тарифів. З іншого боку, великі компанії стали свідомо позбуватися від частини бізнесу, віддаючи портфелі, наприклад, з медичного страхування, іншим компаніям. Своє бере і демпінг, який застосовують деякі страховики", - зазначає Олександр Залєтов, заступник голови ради Ліги страхових організацій.
Але якщо великі страховики рапортують про складність залучення нового бізнесу і, як правило, перерозподіляють між собою існуючий класичний ринок страхування, то кептивні компанії продовжують нарощувати обсяги бізнесу.
Раніше вони активно застосовували канал виведення грошей через перестрахування. В минулому році Нацкомфінпослуг вдалося звузити цей канал завдяки введенню реєстрації договорів перестрахування.
Згідно з даними комісії, премії з внутрішнього перестрахування за минулий рік зменшилися більш ніж удвічі.
Серед нових схем експерти називають виведення грошей через виплату комісійних.
Судячи зі звітності за дев'ять місяців минулого року, у вигляді комісійних страховиками було виплачено 1,6 млрд гривень, у вигляді інших витрат на збут - ще 547,6 млн гривень.
Також 1,3 млрд гривень було виплачено у вигляді витрат, що відносяться до собівартості послуг.
Звичайно, частина з цих коштів була витрачена на рекламу, маркетинг, купівлю бланків та інші обов'язкові витрати.
Але шляхом нехитрих підрахунків виявляється, що третина коштів «пішла» з компаній під виглядом різних накладних витрат.
До речі, стільки ж страховики витрачають і на утримання своїх офісів.