Українська правда

Політики викинуть два мільярди доларів на свою "розкрутку" до виборів

11 травня 2012, 13:39

В 2012 році політики виймуть зі своїх кишень на рекламу в тому чи іншому вигляді від 1,8 млрд до 2,3 млрд доларів.

Про це йдеться в статті для "Української правди" президента групи SA Political Communications, керівника Асоціації зовнішньої реклами України Артема Біденка.

"Кандидат на мажоритарному окрузі – це від 700 тис. доларів на півроку, але бажано більше – близько 1,5 мільйона. Помітна участь партії у виборчій кампанії – від 35 млн доларів, але бажано, звичайно, більше. Для деяких грандів вітчизняної політики це "бажано" легко перетворюється в 200 млн доларів на коло", - зазначає Біденко.

"Якісна кампанія для кандидата в мери столиці – до 25 мільйонів у.о. Загалом політики виймуть зі своїх кишень в тому чи іншому вигляді в 2012 році від 1,8 млрд до 2,3 млрд доларів на розкрутку себе, своїх проектів, своїх водіїв, масажистів та інших видатних людей", - зазначає він.

На його думку, 60% цих грошей будуть витрачені марно. Як і в попередні роки.

"За кордоном політична реклама, як і комерційна, реалізується за чіткими і прозорими принципами – перемога будь-якою ціною нікого не цікавить, ефективність витрат є базовим мотивом кампанії. Можливо, так склалося тому, що після виборів "відбити" вкладені інвестиції практично нереально. А можливо, причина лежить в небажанні бути посміховиськом: з грошима перемогти навіть ідіот може. Спробуйте без грошей", - пише Біденко.

"В Україні ситуація протилежна, і реклама, яка є на виду, грає тут свою руйнівну роль.

Переважній більшості вітчизняних політиків пряма реклама здається найважливішим і водночас найпростішим елементом виборчої кампанії. Порівнюючи з польовими роботами, пошуком людей для роботи в комісіях, організацією прес-служби, боротьбою з конкурентами і ефективною роздачею гречки – розміщення реклами є банальним і простим", - зазначив він.

Українська правда