Росія заборонила "Азовмашу" поставляти на свій ринок цистерни
Росія закрила свій ринок для поставок залізничних цистерн "Азовмаша" - найбільшого виробника цієї продукції в СНД.
При цьому компанії дозволили постачати лиття, і тепер, як очікують експерти, "Азовмаш" переорієнтується на виробництво піввагонів, пише "Коммерсант-Украина".
Вчора регістр сертифікації на федеральному залізничному транспорті зупинив дію сертифікатів відповідності на цистерни та візки до них українського підприємства "Азовобщемаш" (входить в "Азовмаш"), говориться в системі регістру.
"Ми змушені піти на такі заходи після випадків сходу цистерн виробництва українського підприємства. Тепер чекаємо від них пропозицій щодо поліпшення якості продукції", - повідомило високопоставлене джерело у відомстві.
За даними "Російських залізниць" (РЖД), з початку року в РФ почастішали аварії вантажних вагонів.
В поточному році відбулося вже 14 випадків зламів бічних рам візків вантажних вагонів - причому шість з них виробництва компанії "Азовелектросталь", яка також входить в "Азовмаш".
За словами високопоставленого джерела, рішення було прийнято після останньої аварії зі сходом цистерн, що сталася 3 квітня.
"Азовмаш" - найбільший виробник цистерн в СНД.
Тепер його ринкову частку можуть зайняти підприємства з РФ.
За даними видання "Промислові вантажі", за підсумками 2011 року підприємства "Азовмаша" виробили близько 11,3 тис цистерн при загальному обсязі виробництва в СНД - 21,9 тис цистерн.
Для порівняння, найбільший російський виробник - "Уралвагонзавод" - випустив 5,7 тис цистерн.
"Потенційна втрачена вигода українського підприємства від рішення регістру становить близько 75 млн доларів на місяць", - підрахував старший аналітик ІГ "АРТ-Капітал" Олексій Андрейченко.
У той же час регістр зняв заборону для лиття "Азовелектросталі".
"Компанія зміцнила бічні рами і зобов'язалася замінити браковану продукцію. У нас немає причин обмежувати поставки цієї продукції", - відзначило джерело в регістрі.
Отримати коментарі в "Азовмаші" не вдалося - топ-менеджери компанії на дзвінки не відповідали.
Але раніше на підприємстві заявляли, що аналіз попередніх аварій доводить провину російської сторони - перевізники при використанні українських вагонів перевищували їх вантажопідйомність.
Після заборони на поставки цистерн "Азовмаш" буде змушений сконцентруватися на виробництві піввагонів, які зараз становлять тільки 30% його продажів, вважає Андрейченко.
"Іншого виходу у компанії немає. У РФ в "Азовмаша" є партнер - Армавірський завод транспортного машинобудування, де потенційно можна було б налагодити виробництво цистерн. Але його потужності становлять усього близько 1,5 тис вагонів на рік", - відзначає генеральний директор російського агентства "Infoline-аналітика" Михайло Бурмістров.
Таким чином російська сторона вирішує проблему дефіциту піввагонів, які в останні роки є найбільш потрібним сегментом серед вантажних вагонів в Росії, каже Михайло Бурмістров.
За даними "Infoline-аналітика", за підсумками 2011 року в РФ було куплено 95 тис вантажних вагонів, з них 68 тис становлять піввагони та 17 тис - цистерни.
В цілому ж кожен місяць простою українських виробників лиття призводить до недопоставки на ринок СНД понад 5 тис вагонів (4,5% річного випуску в СНД), що стримує зростання економіки в регіоні, говорили раніше експерти.