Українська правда

Міжнародні мережі фастфудів не встигнуть увійти до України до Євро-2012

24 квітня 2012, 10:52

Жодна з міжнародних мереж фастфудів і кав'ярень, які планували вийти в Україну напередодні Євро-2012, не встигає зробити це вчасно.

У компаніях-партнерах мереж говорять, що в більшості випадків їм не вдається домовитися про прийнятні умови співпраці - міжнародні компанії лякають ризики ринку, а локальні не можуть гарантувати високі темпи розвитку, пише газета "Комерсант-Україна".

Про плани щодо виходу в Україну у 2011 році заявила рекордна кількість міжнародних мереж фастфудів і кав'ярень.

Зокрема, на початку 2012 року мав відкритися перший заклад Subway, яка є найбільшою у світі мережі за кількістю ресторанів (більше 35 тис. точок) і третьої за величиною - KFC (більше 25 тис. точок).

Переговори з місцевими партнерами вели мережі Starbucks, Burger King, Dunkin Donuts і Vogue-cafe.

Інтерес компаній до України як великого ринку був завжди, але зараз його підігріло проведення чемпіонату Євро-2012 і поступове відновлення країни після кризи, говорить глава директорату Асоціації франчайзингу в Україні Андрій Кривонос.

При цьому ринок не консолідований - із міжнародних компаній сильні позиції в країні тільки у McDonald`s і Domino`s Pizza.

Зараз більше десяти великих закордонних мереж шукають приміщення для своїх закладів, але жодна з них до чемпіонату Євро-2012 вже не встигає, говорить директор консалтингової компанії "Українська торговельна гільдія" Євгенія Локтіонова.

"Ми не вправі розкривати назви мереж, але деякі з них можуть вийти на ринок у вересні, відкрившись в торговому центрі Ocean Plaza", - додала вона.

Більшості компаній не вдається домовитися з місцевими партнерами. Так, KFC планувала відкрити перший ресторан, надавши франшизу компанії "ФМ Груп" (мережі "Дрова", "Кофе Тайм", "Папа Джон").

Однак як стверджує джерело видання, близьке до переговорів, сторони не змогли прийти до угоди. У компаніях хід переговорів не коментують, але співрозмовник "Комерсант" стверджує, що мережа встановила роялті в розмірі 6-7% річного обороту.

Не увінчалися поки успіхом і переговори Burger King із компанією "Бургер Рус" (володіє правами на розвиток мережі в Росії), розповідають учасники ринку. За словами одного з них, в мережі наполягають на відкритті сотні закладів за перші кілька років роботи, а місцевий партнер не може гарантувати такі темпи.

За словами учасників ринку, Subway також не змогла знайти партнера.

Хоча мережі і не встигнуть вийти в Україна до чемпіонату, швидше за все їх інтерес до ринку збережеться, вважає Кривонос.

"Євро-2012 був би хорошим приводом, проте в глобальних мережах мислять масштабно, зважуючи всі ризики на найближчий десяток років. На українському ринку вони можуть вести переговори до трьох років", - говорить він.

Експерти очікують, що компанії будуть продовжувати вести переговори про розвиток по франчайзингу.

Прикладом такого розвитку в Україні може служити мережа Domino`s Pizza, яка розвивається в партнерстві з українською "Пузатою хатою".