Колесніков не впорався з перевезенням фанів Євро-2012?
Не дивлячись на те, що до Євро-2012 залишилося менше двох місяців, багато транспортних питань залишаються невирішеними.
Ще чотири роки тому автоперевізники констатували тотальну нестачу автобусного парку для перевезень вболівальників, які приїдуть на матчі чемпіонату Європи з футболу, пишуть "Комментарии".
Натомість відповідальний за Євро-2012 Борис Колесніков наполягав на необхідності закупівель у Львівського автозаводу, хоча у Львові автобуси туристичного класу не виробляються.
В результаті план оновлення парку таких автобусів був просто зірваний. Зате зараз розглядається питання про допуск іноземних автоперевізників до перевезень уболівальників.
За інформацією джерел видання у Мінінфраструктури, остаточне рішення з цього приводу має бути прийняте до середини квітня. Але альтернативи такому варіанту вже немає - провідні автотранспортні компанії не збираються знімати автобуси з міжнародних і міжміських рейсів для перевезення вболівальників.
А втрачені на користь іноземців доходи можна оцінити в 25-30 млн доларів.
Спочатку було очевидно, що основне навантаження на перевезення вболівальників ляже на авіатранспорт, виходячи хоча б з відстані між Вроцлавом і Донецьком в 1,5 тис км.
Однак сьогодні також очевидно, що парк українських авіакомпаній не дозволить забезпечити значну частку перевезень - українських літаків може не вистачити навіть для нормального сполучення між приймаючими містами.
Тому озвучене нещодавно рішення спростити з 15 травня по 15 липня доступ до перевезень в Україну та із України і всередині нашої країни для іноземних авіакомпаній було неминучим.
Інша справа, що спрощений на два місяці режим обклали такою кількістю обмежень, що позиціонувати його як "відкрите небо", як це робить влада, м'яко кажучи, не коректно.
Головне з них - заборона на продаж авіаквитків на території України.
З цієї причини, як і через сукупність усіх факторів, іноземні авіакомпанії поки не поспішають займати чергу на польоти в Україну.
Минулого тижня в Одеський порт прибули два перші девятивагонні швидкісні поїзди виробництва Hyundai Rotem, а з Чехії був переданий перший шестивагонний (правда, двоповерховий) поїзд Skoda Vagonka.
Всього до початку чемпіонату в Україну надійдуть шість поїздів з Кореї та два з Чехії.
По-перше, до введення в експлуатацію ці поїзди мають пройти комплекс випробувань, який, за інформацією галузевих наукових організацій, повинен тривати не менше дев'яти місяців.
По суті, уболівальників посадять на ще невипробувані поїзди.
По-друге, явною помилкою було замовлення подібних поїздів відразу у двох виробників. Це призведе до додаткових витрат на обслуговування, створення ремонтної бази, підготовку персоналу тощо, що теж може створити ряд незручностей людей, що приїхали на Євро-2012.
Крім того, контракт з Hyundai Rotem укладений на 306 млн доларів, з яких 260 млн доларів надав Ексімбанк Кореї.
Гроші буде повертати "Укрзалізниця", і, з урахуванням відсотків по кредиту, ціна поїзда становить близько 35 млн доларів.
При такій вартості для повернення інвестицій проїзд, наприклад, між Києвом і Харковом навіть в економ-класі повинен коштувати не менше 400 гривень. І поки незрозуміло, скільки на цих поїздах проїде уболівальників, щоб зарахувати ці доходи в досягнення футбольного чемпіонату.