Українська правда

КМДА: 95% київських таксі працюють "в тіні"

25 лютого 2012, 12:54

Бюджет Києва та держави недоотримує мінімум 60-70 млн гривень доходів на рік через тіньовий ринок таксомоторних перевезень.

Про це ішлося на зустрічі в КМДА, повідомляє агентство УНІАН.

Метою зустрічі було представлення проекту "Київське таксі".

Реалізувати проект можна за 6-12 місяців. Необхідне фінансування - 4 млн ривень.

Проектом передбачається створити в місті сучасний і прозорий ринок таксомоторних послуг, який буде задовольняти європейським нормам, послуги будуть безпечними, машини - екологічно чистими.

Все це буде сприяти поліпшенню екологічної ситуації в столиці, зовнішнього вигляду Києва за рахунок введення єдиного зовнішнього оформлення таксі тощо.

Складовими проекту є створення та забезпечення функціонування міської мережі стоянок для автомобілів таксі (закон України "Про автомобільний транспорт"); розробка проектів нормативно-правових актів щодо подальшого реформування галузі таксомоторних перевезень, впровадження місцевої дозвільної системи на право експлуатації конкретного автомобіля як таксі разом із законодавчо встановленими повноваженнями і обов'язками місцевих органів влади з організації пасажирських перевезень на таксі.

Під час обговорення цього проекту операторам ринку таксоперевезень було запропоновано взяти участь у формуванні та діяльності робочої групи з доопрацювання даного проекту, а також для напрацювання необхідної законодавчої бази, яку передадуть уряду і ВР.

Нині у Києві працює близько 20 тис. автомобілів з символікою таксі і їй подібною. Обіг на ринку таксі в місті становить близько 1,2 млрд гривень на рік.

Близько 95% (19 тис.) учасників ринку знаходяться в тіні, оскільки здійснюють перевезення пасажирів без дотримання вимог законодавства Україні.

У той же час наголошувалося, що в Києві в режимі таксомоторних перевезень повинні системно працювати близько 15 тис. автомобілів-таксі.

Ці автомобілі повинні юридично легалізовані; стандартизовані відповідно до визначених параметрами комфортності та безпеки; виконувати перевезення у відповідності зі стандартизованими і відомими споживачеві міськими тарифними схемами вартості проїзду.

Згідно з розрахунками, за умови легалізації 14 тис. водіїв таксі бюджет Києва отримає додаткові надходження: єдиний податок - близько 36 млн гривень щорічно; соціальні внески в Пенсійний фонд - понад 60 млн гривень щорічно; збір за користування мережею стоянок таксі.

Державний бюджет отримає додаткові надходження за оформлення дозвільних документів на перевезення в розмірі понад 14 млн гривень.