"Укрзалізниця" стане акціонерним товариством
Верховна рда ухвалила в другому читанні і в цілому закон про особливості створення державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування на базі Державної адміністрації залізничного транспорту "Укрзалізниця".
Законопроект №9337 у четвер підтримали 232 депутатські картки, повідомляє агентство "ЛІГАБізнесІнформ".
Зокрема, закон підтримали 180 карток Партії регіонів, 5 - НУНС, 20 - Народної партії, 16 - "Реформи заради майбутнього" і 11 - позафракційних. БЮТ і Комуністична партія не голосували.
Перед тим, як приступити до голосування, спікер Володимир Литвин зазначив, що у юридичного управління є ряд зауважень до даного документу, однак профільний Комітет ВР з питань транспорту і зв'язку вирішив їх не підтримувати.
Крім того, парламент прийняв у цілому закон "Про внесення змін до закону "Про залізничний транспорт" (щодо розділення функцій державного і господарського управління галуззю, законопроект №9377).
"За"проголосували 239 карток депутатів.
Як відомо, законопроекти №9337 і №9377 були розроблені Міністерством інфраструктури на підставі Державної цільової програми реформування залізничного транспорту на 2010-2015 роки.
На думку авторів проектів, сьогодні організаційна структура залізничного транспорту України не відповідає умовам розвитку ринкової економіки. Щоб зробити галузь більш конкурентною, необхідно розділити функції державного та господарського управління галуззю, які сьогодні здійснює компанія.
Як повідомляє Інформаційне управління ВР, законопроект №9337 передбачає створення на базі "Укрзалізниці" (та інших підприємств залізничного транспорту) публічного акціонерного товариства, 100% акцій якого закріплюються в держвласності.
Засновником ПАТ є держава в особі Кабінету міністрів.
Товариство стане правонаступником всіх прав і обов'язків "Укрзалізниці" та підприємств залізничного транспорту.
До статутного капітал ПАТ вноситься майно залізничного транспорту загального користування, акції товариств, що проводять ремонт рухомого складу, що виготовляють залізобетонні конструкції і шпали, а також акції (частки, паї) держави у статутному капіталі компаній, створених за участю підприємств залізничного транспорту.