Українська правда

"АероСвіт" і МАУ підписали "мирову"

5 грудня 2011, 11:31

Найбільші авіакомпанії країни "АероСвіт" і "Міжнародні авіалінії України" - домовилися про спільну експлуатацію ряду повітряних напрямків.

Закопати сокиру війни авіаперевізників змусила необхідність готуватися до чергової кризи, пише газета "Дело".

Договір, що набув чинності 1 грудня, передбачає спільну роботу компаній на маршрутах Київ-Тель-Авів, Київ-Лондон, Київ-Алма-Ати, Київ-Астана і Київ-Донецьк.

При цьому "Міжнародні авіалінії України" залишаються оператором при польотах до столиці Великобританії, тоді як "АероСвіт" виступить маркетинговим партнером, отримавши свою кількість місць в літаках МАУ.

На казахстанському напрямі виконувати рейси буде "Аеросвіт", надаючи частину своїх крісел для пасажирів свого ключового конкурента.

Також МАУ підписала аналогічний договір з компанією "Дніпроавіа", яка, як і "АероСвіт", входить до альянсу "Українська авіаційна група".

Тому співробітництво пошириться і на ряд внутрішніх ліній: з Києва до Львова, Сімферополя, Івано-Франківська, Дніпропетровська і Одеси.

При цьому перевізники запевняють: співробітництво в рамках код-шерінгових угод абсолютно не виключає конкуренції, а вартість квитків буде залежати виключно від ринкових умов.

Однак, якщо поглянути на історію відносин між компаніями, така співпраця викликає подив, відзначає видання.

Як відомо, восени 2009 року до складу акціонерів "АероСвіту" увійшли структури, афільовані з фінансово-промисловою групою "Приват" бізнесменів Ігоря Коломойського і Геннадія Боголюбова.

При цьому свою частку продав засновник перевізника - Арон Майберг, який пізніше увійшов до статутного капіталу МАУ через підконтрольні йому фірми.

Крім того, серед співвласників "Міжнародних авіаліній" з'явилися структури, близькі до міністра інфраструктури Борису Колесникова.

Коломойський, який також претендував на державний пакет МАУ, висловив своє невдоволення результатами приватизації, заявивши, що вартість проданих акцій була явно заниженою.

Після цього конкуренція між двома лідерами вітчизняного авіаринку загострилася.

Наприклад, маршрут Київ-Лондон, який перевізники тепер будуть експлуатувати спільно, став приводом для гучного судового розгляду.