Українці не заощаджуватимуть на новорічних подарунках
Фінансова криза в Європі не усіх спонукає заощаджувати на різдвяних подарунках.
Зокрема, за даними опитування міжнародної консалтингової компанії Deloitte, у Німеччині й Україні перед святами витрачатимуть більше, ніж торік, передає Deutsche Welle.
У середньому цього року європейські родини планують витратити перед різдвяними й новорічними святами 587 євро на подарунки, розваги та святковий стіл. Це на 0,8% менше, ніж торік.
Заощаджувати схильні передусім мешканці країн, які переживають глибоку економічну кризу, як то Греція, Італія, Португалія чи Ірландія.
Греки вирішили скоротити свій бюджет на свята на 21%, португальці – на 7,9%, ірландці – на 7,4%, італійці – на 2,3%.
Найбільше грошей перед Різдвом планують витратити ірландці - 943 євро на родину. І це попри те, що Ірландія потерпає від кризи й споживачі "зменшили" свій різдвяний купівельний бюджет.
923 євро на родину готові витрати на подарунки, розваги і святковий стіл у Люксембурзі, 841 євро (в перерахунку) – у Швейцарії.
Німці, хоча збільшують цього року свої різдвяні витрати, надмірно витрачатися не планують. Всього 443 євро на родину, що десь на 4,3% більше, ніж торік.
Настрій українських споживачів перед новорічними святами та Різдвом, як виявило дослідження Deloitte, сповнений контрастів.
Україну аналітики компанії включають до свого традиційного дослідження вже вчетверте. Практично кожного року (за винятком 2010) вони спостерігають погіршення настрою українських споживачів. Ось і цього року близько третини респондентів вважають, що економічна ситуація в країні погіршиться.
Водночас 43% опитаних українців сказали, що їм важко відповісти, як виглядатиме економічна ситуація 2012 року. Автори дослідження зазначають, що така велика невизначеність – досить нова риса в настроях споживачів в Україні.
Утім, попри песимізм і невизначеність українці все ж хочуть добре зустріти Новий рік і відсвяткувати Різдво. На рекордні 18,2% (найбільше з усіх країн дослідження) готові збільшити цього року свої передсвяткові витрати українці.
В середньому одна українська родина планує інвестувати (в перерахунку) 179 євро на подарунки, 109 євро – на святковий стіл і 43 євро – на розваги в свята та перед ними. Тобто загалом середній український новорічно-різдвяний бюджет складе 331 євро.
Українці належать до тих європейців, для яких розваги – не головне напередодні Нового року та Різдва.
Менше за українських споживачів на передсвяткові розваги планують витрати тільки греки (38 євро), нідерландці (30 євро) та словаки (27 євро). Рівно стільки ж, тобто 43 євро – португальці, а німці – трохи більше (45 євро).
Найдорожчими виявляться розваги перед святами для ірландців (165 євро) та швейцарців (102 євро).
Витрати на український святковий стіл – також серед найменших у Європі.
Менше за українців (109 євро) на харчі перед святами планують витратити тільки греки (101 євро) та нідерландці (96 євро). Приблизно стільки ж – росіяни (113 євро), німці (118 євро), словаки (121 євро) та чехи (122 євро).
Найдорожче накривати стіл люксембуржцям. У цій країні на святкові харчі витратять ледь не цілий український новорічний бюджет – 267 євро. Розщедряться на смачненьке ще ірландці (259 євро), швейцарці (243 євро) та фіни (226 євро).
Подарунки – це найбільша стаття витрат у новорічних бюджетах усіх європейських країн.
Менше за українців (179 євро) на подарунки планують витратити тільки нідерландці (134 євро) і приблизно стільки ж греки (180 євро). Найщедріші на подарунки люксембуржці та ірландці, відповідно 582 і 520 євро планують витратити на подарунки в цих країнах.
До речі, українці вважають найбажанішим подарунком гроші. Таку думку в опитуванні Deloitte висловили 49% респондентів.
Водночас 83% опитаних сказали, що намагатимуться купувати в подарунки на Новий рік переважно корисні речі.
Ціна подарунків відіграє для українців цьогоріч меншу роль. Натомість споживачі в Україні ретельніше планують і шукають подарунки в магазинах, порівнюючи ціни, бренди й характеристики товарів.
Найбільш універсальним подарунком в Європі вважають і надалі косметику та парфумерію. Популярність цього подарунку фахівці пояснюють гнучкою ціновою політикою.
Водночас у 13 з 18 країн, в яких проводилося дослідження, найбажанішим подарунком люди називали книги.