Маркетиноговий хід "Укрзалізниці" влетить пасажирам в копієчку?
У 2012 році в "Укрзалізниці" хочуть скоротити кількість потягів на 25%, зняти 30 нічних маршрутів, а також зменшити кількість станцій зупинок потягів.
Про це повідомляє DT.UA з посиланням на "Комерсант-Україна".
Експерти вважають, що це буде незручно для пасажирів і є невдалим маркетинговим ходом "Укрзалізниці" для залучення людей на швидкісні потяги Hyundai.
Так перевізник, у 2012-2013 роках для "оптимізації графіка потягів" і скорочення "експлуатаційних витрат", має намір зменшити річний оборот пасажирських потягів на 25% - з 160 до 121 пари.
Окрім того, планується скасувати 30 нічних маршрутів, а кількість денних збільшити з 18 до 22. Перевізник розглядає можливість скорочення 75 цілорічних маршрутів.
"Поки не йдеться про остаточне скасування маршрутів, можливо, ці склади збережуться для пікових сезонних перевезень", - пояснив співрозмовник в "Укрзалізниці".
"Замість них зараз активно розвиваються інші види транспортного сполучення між містами - автобуси, маршрутні таксі", - додав він.
За даними "Укрзалізниці", найменш ефективно використовується рухомий склад на Придніпровській і Одеській залізницях - тут малий потік пасажирів і великий простій на станціях прямування.
У зв'язку з цим пропонується змінити маршрут 13 пасажирських складів, скасувавши 1686 зупинок.
В "Укрзалізниці" кажуть, що скорочення часу стоянки дозволить вивільнити 55 складів - 774 вагона - і збільшити середню швидкість пасажирських потягів до 55,6 кілометра за годину, яка зараз становить 55 кілометрів за годину.
З 2012 року компанія планує ввести в експлуатацію 10 швидкісних потягів марки Hyundai, здатних розвивати швидкість до 160 кілометрів за годину.
У Всеукраїнській асоціації туристичних операторів схвалюють рішення, вважаючи що пасажирові буде комфортніше їхати в сучасній електричці чотири години, ніж у старому вагоні цілу ніч.
У Центрі політичного і економічного аналізу вважають, що"Укрзалізниця" відмовляється від нічних перевезень, щоб залучити пасажирів на швидкісні потяги Hyundai.
"Скасовуються навіть потяги з гарною заповнюваністю, а пасажирів планується примусово пересаджувати на денні швидкісні потяги", — переконана експерт центру Ірина Кава.
За її словами, новий графік руху потягів погіршить мобільність пасажирів, бо люди звикли переміщатися нічними потягами, щоб прибувати до пункту призначення вранці і вирішувати свої питання.