Українська правда

Азаров побудує в Донецьку термінал для олігархів

4 жовтня 2011, 09:10

Уряд затвердив проект будівництва центру ділової авіації на території аеропорту "Донецьк" вартістю 307,06 мільйона гривень, більша частина суми - 180,95 мільйона гривень - буде виділена з держбюджету.

Новий термінал назвуть "Прокоф'єва-2", він призначений виключно для адміністративної та ділової авіації, передає "Комерсант-Україна" .

Власник компанії DCH, що керує аеропортом "Харків", Олександр Ярославський упевнений, що Донецьку потрібен новий термінал для ділової авіації.

"Інтерес бізнесу до цього регіону підвищується. Інвестори готові вкладати в будівництво нової інфраструктури - готелів, ресторанів та інших об'єктів до Євро-2012, тому наступного року число польотів у це місто зросте", - заявив він.

Глава наглядової ради ІК "Ренесанс Капітал Україна" Григорій Гуртовий, який є співвласником авіакомпанії "АероСвіт", вважає, що будівництво центру ділової авіації в Донецьку є обгрунтованою інвестицією, адже місто стає таким регіоном, де досить багато компаній починають свій бізнес.

Зараз комунальне підприємство "Міжнародний аеропорт" Донецьк має дві злітно-посадкові смуги: довжиною 2,5 і чотири тисячі метрів.

Наявний пасажирський термінал аеропорту має пропускну здатність 700 осіб на годину, ще один будує компанія "Альтком".

Однак експерти звертають увагу на те, що бізнес-термінал буде побудований за бюджетні кошти, тоді як число його потенційних користувачів невелика.

Власник авіакомпанії Challenge Aero, що займається перевезеннями в бізнес-авіації, Сергій Нікіфоров оцінює загальне число літаків бізнес-класу в Україні не більше ніж в 60 одиниць.

"Це більше, ніж, наприклад, у Польщі, де не так багато олігархів. Але набагато менше, ніж у Лондоні і московському" Внуково "- там здійснюється близько 200 рейсів щодня", - додає Никифоров.

Крім того, експерти не бачать необхідності в окремому бізнес-терміналі саме в Донецьку. В аеропорту вже є кілька приватних терміналів для бізнес-авіації, говорить експерт Центру  економічного та політичного аналізу Ірина Кава.

"Один з них - причому перший подібний термінал в Україну - був побудований ще в 1990-х компанією" Кабі "", - згадує Сергій Нікіфоров.

"Крім того, бізнес-авіація зараз обслуговується також у VIP-терміналі С київського аеропорту "Бориспіль" і в окремому терміналі для VIP-пасажирів аеропорту "Жуляни", - зазначає експерт.

За словами керівника однієї з авіакомпаній, зараз в Донецьку може відбуватися не більше 3-5 бізнес-рейсів на день, що не зробить проект бізнес-терміналу рентабельним.

"Бізнесменам потрібна конфіденційність, цей вид бізнесу досить специфічний, і державі в ньому нема чого робити", - заявив виданню співрозмовник в одній з авіакомпаній.