Нафтопереробники лякають подорожчанням авіапального
У жовтні вартість авіапалива для реалізації на внутрішньому ринку України зросте в середньому на 130 доларів за тонну, або на 15%, повідомили в компанії ТНК-ВР.
"У зв'язку з дефіцитом авіапалива як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках його вартість збільшилася, що не дозволяє нам продовжувати утримувати ціну на паливо на колишньому рівні", - заявив директор департаменту маркетингу "ТНК-BP Коммерс" Кирило Молоденков, пише видання "Комерсант Україна".
Підвищення цін викликане зниженням обсягів переробки на підконтрольному ТНК-ВР Лисичанському НПЗ.
Обсяг споживання авіагасу в Україну становить близько 300-350 тисяч тонн на рік, відзначають в консалтинговій компанії UPECO.
Пальне поставляється з Кременчуцького НПЗ - постачальники - "Укртатнафта" і "Кребо", з Волгоградського НПЗ Росія; компанія "Лукава Ойл" і Лисичанського НПЗ - "ТНК-ВР-Авіа".
Близько 50% авіапального реалізується в аеропорту "Бориспіль".
Одержати офіційні коментарі в авіакомпаніях вчора не вдалося. Але неофіційно їх представники розповіли, що підвищення планують й інші постачальники.
Разове збільшення вартості на 15% приведе до зростання паливного збору на 5-7%, розповів співрозмовник "видання".
"Як правило, підвищення паливної складової неминуче призводить до зростання вартості авіаперевезень і, відповідно, відіб'ється на ціні авіаквитків", - зазначає експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава.
На вартості палива позначається і його дефіцит. За словами голови правління ПАТ "Укртатнафта" Павла Овчаренка, авіагас - це супутній продукт.
З 100 тисяч тонн нафти виходить 12-15 тисяч тонн авіагасу. "А якщо переробка падає, то звідки взятися гасу?" - зазначає пан Овчаренко.