Українська правда

Рентабельність "Овостару" під час IPO може виявитися завищеною

8 червня 2011, 11:04

Реальна рентабельність акцій компанії "Овостар", яка найближчим часом планує IPO на Варшавській фондовій біржі, може виявитися набагато нижчою від заявленої.

Про це пише газета "Экономические известия". 

Як зазначає видання, одними з ключових джерел прибутку "Овостара" є не прямий продаж яєць, а різні податкові пільги та бюджетні преференції. 

"Згідно з проспектом емісії акцій компанії, одних лише відсотків держава компенсувала компанії в 2010 році на 1,436 мільйона доларів, компенсації відсотків за поставками обладнання склали 1,448 мільйона доларів. Перевага від застосування єдиного сільськогосподарського податку склала 545 тисяч доларів, а від пільгових операцій з податком на додану вартість - майже 3 мільйони доларів", - пише газета. 

Відповідно до офіційної звітності, прибуток компанії до оподаткування (EBITDA) склав 11,6 мільйона доларів, а рівень рентабельності - понад 30%.

Однак якщо "Овостар" втратить державну підтримку, або ж держава перестане вважати агросектор пріоритетним і стратегічно важливим, рентабельність може не дотягувати до 20%. 

У середині червня 2011 року на Варшавській фондовій біржі (ВФБ) відбудеться первинне розміщення акцій нідерландського холдингу Ovostar Union NV, який представляє низку підприємств компанії "Овостар", одного з найбільших виробників яєць і яєчного порошку (5,4% ринку яєць і 38% ринку виробництва молочної продукції). 

Зокрема, компанія випускає яєчні продукти під торговою маркою "Ясенсвіт" і "Телешiвське".

"Овостар" є вертикально інтегрованою компанією з власним комбікормовим заводом, інкубаційної станцією і переробкою соняшника на пелети й олію. 

Загальна капіталізація Ovostar Union NV оцінюється в 135 мільйонів доларів.

У результаті продажу 25% акцій компанія планує залучити 31 мільйон доларів.

Кошти планується витратити на реконструкцію птахофабрик, збільшення їх кількості, встановлення обладнання для молодих курей, встановлення обладнання для дроблення яєць і розширення мережі реалізації продукції.