"Укрзалізниця" затіяла "вагонну" реформу
Державна адміністрація залізничного транспорту "Укрзалізниця" протягом двох місяців планує створити двох операторів рухомого складу на базі Дарницького вагоноремонтного заводу і "Укрспецвагона".
Про це пише газета "Комерсант-Україна" із посиланням на прес-службу УЗ.
Оператори отримають практично весь так званий інвентарний парк - 55-58 тис. з 59 тис. вантажних вагонів.
У повідомленні наводяться слова першого заступника гендиректора адміністрації Миколи Сергієнка, з яких випливає, що таким чином УЗ прагне підвищити тарифи на надання послуг з використанням українських вагонів до рівня російських, оскільки сьогодні всі прагнуть використовувати дешеві українські вагони, у тому числі і при перевезеннях за кордон, а в Україні своїх піввагонів не вистачає.
Інвентарний парк вагонів був створений країнами-учасниками Міжурядового договору про спільне використання вагонних парків, підписаного в 1993 році, нагадує видання.
Згідно з документом, країни СНД і Балтії формували загальний парк вагонів, які вважалися знеособленими і були придбані ще за часів СРСР.
Ці вагони були поділені між колишніми радянськими республіками. Тарифи за використання інвентарного парку для всіх учасників угоди були однаковими.
Але після реформування "Російських залізниць" (РЖД) і створення "Першої вантажної компанії" (ПГК) і "Другої вантажної компанії" (ВГК) їм було передано близько 800 тис. вагонів з 1,2 млн. російської частки інвентарного парку.
І ці компанії вже почали встановлювати власні тарифи, які приблизно на 30% вищі, ніж для вагонів інвентарного парку.
Сергієнко зазначає, що українські оператори будуть відрізнятися від ПГК і ВГК, які займаються виключно перевезеннями.
"Ми ж хочемо створити компанію, яка буде власником вагонів, буде ремонтувати вагони і експедирувати вантажі", - говорить він.