На операції "Нафтогазу" заробили всі, окрім нього самого
Спроба НАК "Нафтогаз України" створити запас дешевого бензину закінчилася провалом.
Про це у своїй статті для DT.UA пише директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.
За його словами, "Нафтогаз" передбачав закупити російську нафту і, переробивши її на Лисичанському НПЗ, збити ціни на ринку.
Однак ціна бензину виявилася на 6-18% вищою за середньоринкові і на 30-55 коп. більшою за ціновий коридор, в якому повинні знаходитися продавці згідно з вказівками уряду. У результаті "Нафтогаз" не зміг продати паливо на двох аукціонах.
Така ціна склалась через те, що у схемі купівлі нафти з'явилося надто багато посередників.
"У нехитрій операції з постачання і переробки нафти, в якій мають брати участь максимум троє - видобувник нафти, її переробник і власне замовник цих послуг, чомусь виявилося п'ятеро...Для закупівлі сировини держкомпанія звернулася до послуг ТОВ "Фірма "Інтергал", а та, у свою чергу, - до панамської Solid Corporation SA, яка і придбала у "ТНК-ВР Холдинг" зазначений обсяг нафти", - пише автор статті.
У результаті ціна нафти зросла на 50 дол за тонну, що зробило проект "Нафтогазу" збитковим. Автор нагадав, що компанія "Інтергал" відома як близький родич "власника сім'ї пільгових імпортерів, у числі яких і легендарна "Лівела".
"Схоже, на першому постачанні заробили всі, окрім „Нафтогазу". Провал проекту цілком пояснюється високою вартістю нафти, купленої на ціновому піку, яка додатково розбухла від "премії" чиновників, менеджерів і посередників (потрібне підкреслити). У нашому випадку вона склала 55 дол/т, або 7,5% від ціни нафти, що переробляється власником заводу на цьому ж підприємстві", - підсумовує автор.