Друга "Мрія" обійдеться в 300 мільйонів

Середа, 11 травня 2011, 19:05

Добудова другого транспортного Ан-225 "Мрія" вантажопідйомністю 250 тонн вимагає не менше 300 мільйонів доларів.

При забезпеченні фінансування, експлуатація другого супертранспортника може бути почата через три роки, повідомив виконавчий директор авіакомпанії "Авіалінії Антонова" Костянтин Лушаков, передає "Інтерфакс-Україна".

"Потреба у фінансуванні добудови другої "Мрії" оцінюється не менше 300 мільйонів доларів. За умови, що подібний контракт був би укладений сьогодні, думаю, через три роки, не менше, можна було б починати експлуатацію машини", - сказав він.

В той же час, експерт нагадав, що Ан-225 "Мрія" створювався не для комерційної експлуатації, а для вирішення спеціальних завдань в космічному секторі.

"Таких вантажів у світі, де необхідне використання "Мрії", не так багато, літак не будувався для комерційної експлуатації, він будувався для вирішення спеціальних завдань ракетно-космічного комплексу колишнього СРСР. Україна відновила літак і почала комерційну експлуатацію першої "Мрії" вже в нових політичних і економічних реаліях", - уточнив він.

"Сьогодні ми експлуатуємо літак виключно у випадках, коли необхідний саме він, де не може використовуватися "Руслан", - відзначив Лушаков, відмітивши: "А ефективність і затребуваність "Русланів" на світовому ринку загальновідома".

Ан-225 "Мрія" створений в 1988 році для транспортування із заводів-виробників і запасних аеродромів орбітального космічного корабля "Буран", а також ракетних блоків "Енергія" на космодром "Байконур" (Казахстан).

Крім того, літак планувався для використання як повітряна стартова платформа для космічних запусків. Програма з будівництва літака була згорнута у зв'язку з розпадом СРСР. Навесні 2001 року літак був відновлений, в тому ж році отримано сертифікат типу і розпочато комерційну експлуатацію літака.

Транспортник Ан-225 "Мрія" занесений в книгу рекордів Гіннеса як літак, що піднявся в повітря з максимальною вагою, і на якому встановлено найбільше число авіарекордів.

Він має унікальні характеристики по своїй злітній масі - 600 тонн, масі вантажу - до 250 тонн, що перевозиться, габаритним розмірам, дальності польоту - понад 14 тисяч кілометрів.

Будівництво другого екземпляра Ан-225 "Мрія" розпочате в 1987 році, в рамках якого було виконано складання агрегатів планера, зокрема, зібрані фюзеляж і крило. Інтерес до добудови другого екземпляра Ан-225 "Мрія" на різних етапах озвучувався, у тому числі, західними партнерами України в авіапромі, і зокрема, британською Air Foyle.

В середу глава ВАТ "Мотор-Січ" В'ячеслав Богуслаєв заявив журналістам в Москві про наявність інтересу до добудови Ан-225 "Мрія" з боку Міноборони РФ. За його словами, подібний інтерес був озвучений під час відвідин підприємств ОПК України міністром оборони РФ Анатолієм Сердюковим в рамках його до України в квітні.