Гроші на харківське метро витратили неефективно – Рахункова палата
Рахункова палата повідомляє про неефективне використання Харковом у 2009-2010 роках коштів держбюджету на будівництво Харківського метрополітену.
Про це йдеться в повідомленні Рахункової палати.
"За останні п'ять років планувалося завершити сім об'єктів будівництва метрополітену в Харкові. Натомість за цей час введено в експлуатацію тільки один - ділянку від станції "23 Серпня" до станції "Олексіївська". Такий стан справ гальмує розвиток міської інфраструктури та економічний розвиток міста", - повідомляє відомство.
Будівництво метрополітену в Харкові регулювали дві цільові програми - Державна програма будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2006-2010 роки і Державна програма підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.
"Аудитори Рахункової палати відзначили, що програми формальні, а щодо питань розвитку метрополітенів не узгоджуються між собою. Система організаційного забезпечення виконання заходів з будівництва і розвитку харківського метро недосконала, а дії органів виконавчої та місцевої влади нескоординовані", - зазначається у повідомленні.
Згідно з повідомленням, державні цільові програми у цій сфері, а також обласна та міська програми належним чином у цій сфері не фінансуються та не виконуються.
"Через постійне перенесення термінів будівництва об'єктів щорічно збільшується їх залишкова кошторисна вартість і обсяги фінансових ресурсів, необхідних для завершення робіт та підтримання підземних виробіток у безаварійному стані", - йдеться в повідомленні.
Зокрема, тільки у 2009-2010 роках на підтримання у безаварійному стані ділянки між станціями "Олексіївська" і "Проспект Перемоги" спрямовано 6,4 мільйона гривень.
Колегія також відзначила недосконалість системи фінансування заходів через держпідтримку, яка мала бути позикою, а стала безповоротною допомогою.
Як зазначила Колегія Рахункової палати, у затвердженому Урядом наприкінці 2010 року переліку пріоритетних інвестиційних проектів мм. Дніпропетровська, Донецька, Львова, Одеси та Харкова, що потребують першочергового фінансування у 2010-2012 роках першочергового фінансування будівництва метрополітену в Харкові не передбачено.
"У Державній цільовій програмі Євро-2012 починаючи з 2011 року його фінансування не передбачено також. А отже, закінчення будівництва ділянки Олексіївської лінії до станції "Проспект Перемоги" наразі залишається невирішеним і допоки харківські метробудівці топтатимуться на місці, доти державні гроші, вкладені в будівництво, не працюватимуть на результат", - підкреслюють у Рахункові палаті.