Українська правда

Український авіапром втрачає "арабські замовлення"

14 березня 2011, 10:53

Якщо заворушення та нестабільність триватимуть у Лівії та Єгипті, український авіапром може на невизначений час втратити ці ринки збуту.

Принаймні, Харківській авіаційний завод поки не чекає на нові замовлення, передає Deutsche Welle.

Починаючи з 2007 року країни Північної Африки вже замовили Харкову 5 літаків. Та, схоже, що через хвилю революцій, подальших замовлень найближчим часом очікувати не варто.

"Можливо, ми можемо втратити ці ринки збуту. Повинна бути стабільність, тоді літаки продаватимуться, та якщо немає стабільності, літаки не купуватимуть", - зазначив у інтерв'ю DW генеральний директор Харківського державного авіаційного підприємства Анатолій М'ялиця.

За словами генерального директора "Міжнародного аеропорту Бєлгород - Харків" Миколи Марченка, у разі зменшення замовлень з країн Північної Африки, у Харкова залишаються в резерві ринки країн СНД та Азії.

Льотчик за фахом, Марченко вважає харківські літаки надійними та заощадливими, які держава могла б замовити і для внутрішніх українських рейсів.

"Краще літати на наших сучасних, нових літаках, ніж експлуатувати старі іноземні. Машини мають ресурс, а це життя людей", - каже він.

Коли Україна остаточно приєднається до концепції "відкритого неба" з ЄС, на внутрішні рейси прийдуть іноземні компанії, які навряд чи купуватимуть українські літаки, зазначив викладач кафедри міжнародної економіки у Харківському національному університеті Сергій Беренда.

"Поки Україна не може витримувати конкуренцію із західними літаками. Проблем багато у підготовці кадрів, будуванні, обслуговуванні, менеджменті", - каже Беренда.

Тому, на думку експерта, тимчасова втрата арабського ринку на тлі глибинної кризи в українському авіапромі не є суттєвою проблемою.

Найкращим варіантом для українських літакобудівників Беренда вважає об'єднання у потужну державну корпорацію.

"Допоки не станеться цього об'єднання, ми вироблятимемо 3-4 літаки на рік та задовольнятися такою роллю на світовому ринку", - каже експерт.

Втім, більшість опитаних оглядачів прогнозують, що замовлення від партнерів з країн Північної Африки можуть поновитися уже за рік-два.