Українська правда

НАТО продовжить оренду українських і російських "Русланів"

22 листопада 2010, 17:49

НАТО продовжує контракт на оренду українських і російських важких транспортних Ан-124-100 "Руслан" вантажопідйомністю 120 тонн у рамках програми SALIS (Strategic Airlift Interim Solution) на користь 18 країн альянсу і Євросоюзу.

Про це повідомляє агентство "Інтерфакс-Україна" із посиланням на джерело в українських військових колах, близьке до переговорів із наповнення співробітництва в рамках програми.

За його словами, чергова пролонгація контракту, умови якого поки не розголошуються, відбудеться до кінця 2010 року.

"Нині іде остаточне узгодження умов партнерства в програмі. Контракт пролонгується на два роки. Він міститиме зміну планів перебування контингентів наших партнерів в Афганістані та Іраку, а також зміну ситуації на світовому ринку комерційних перевезень надважких і негабаритних вантажів ", - сказав він.

Провідними світовими операторами "Руслана" виступають українська "Авіалінії Антонова" і російська "Волга-Дніпро".

Як відомо, наприкінці 2005 року партнери підписали з Агентством матеріально-технічного постачання при НАТО NAMSA (NATO Maintenance & Supply Agency) трирічний, з правом пролонгації, контракт обсягом 600 млн. євро на перевезення вантажів в інтересах НАТО і ЄС.

В кінці 2008 року контракт був пролонгований ще на два роки.

Створена "Авіалініями Антонова" і "Волга-Дніпро" у 2006 році Ruslan International Ltd. є єдиним маркетинговим агентом українського і російського операторів.

Виконання стратегічних перевезень в рамках програми НАТО SALIS в інтересах 18 країн альянсу і ЄС виконує також Ruslan SALIS.

Нині Україна і РФ відпрацьовують програму співпраці з відновлення серійного виробництва модернізованих версій "Руслана" вантажопідйомністю 150 тонн.

Не виключено, що їх замовником будуть не тільки цивільні компанії, але і ВПС Росії.

РФ також запропонувала співпрацю в програмі створення модернізованих "Русланів" США.

За деякими даними, до літака всі ці роки виявляє інтерес американська Boeing, яка потребує літака класу Ан-124-100 зі збільшеним фюзеляжем.

авіапром НАТО