Думка експерта: Страхові компанії не готові до проведення техоглядів
Міністр внутрішніх справ Анатолій Могильов відзначає, що питання можливої передачі функцій техогляду та видачі водійських посвідчень страховим компаніям ще не вирішено і буде обговорюватися.
В коментарі Економічній правді голова правління страхової групи "ТАС" Дмитро Грицута сказав, що "зараз страхові компанії до цього не готові".
"Справа в тому, що це питання ніколи всерйоз не виникало на страховому ринку і навіть теоретично не розглядалося", - сказав Грицута.
За його словами, "проведення техогляду завжди відносилося до компетенції підрозділів МВС. Тому реально страхові компанії не готові взяти на себе ці функції і виконувати завдання, що передбачені процедурою техогляду".
"Сертифіковані СТО ближче, ніж страхові компанії, стоять до питання проведення техогляду і видачі талонів, оскільки відповідають за технічний стан і справність автомобілів, що випускаються із станції", - додав Грицута.
На його думку, при наданні права проведення техогляду сертифікованим СТО є ризик того, що представники станції техобслуговування, як зацікавлена сторона, можуть завищувати об'єм робіт, які, на їх думку, необхідно виконати щоб усунути неполадки.
"І для того, щоб СТО не мали спокуси нав'язувати свої додаткові послуги, потрібна продумана система контролю", - додав голова правління.
"Якщо ж все-таки станеться так, що страхові компанії змусять займатися проведенням техоглядів, то скоріше за все, кожній СК потрібно буде розширити перелік СТО, з якими вона працює, уклавши з кожною з них прямий договір на оцінку технічної справності автомобілів", - сказав Грицута.
Співрозмовник продовжив: "Після цього компанії, які мають добре розвинену мережу філій, готові будуть проводити по регіонах видачу талонів з наданням переліку СТО, на яких автомобіль повинен проходити огляд".
Звичайно, це спричинить додаткові витрати, і дуже значні.
"До того ж залишається не зрозумілим принцип відбору і допуску СК до цієї функції. В даний момент на ринку працює більше 400 компаній, з яких далеко не усі мають ліцензії на укладання договорів страхування ОСАГО та КАСКО", - сказав Грицута.
"Тобто питання передачі функцій проведення техогляду, у разі його впровадження, потребує додаткового опрацювання і нормативного оформлення, щоб не виникало зловживань як з боку страхових компаній, так і з боку СТО", - підкреслив співрозмовник.
Як повідомлялося, раніше Могильов був не проти передачі функцій проведення техогляду особистих транспортних засобів страховим компаніям.
В свою чергу, голова Держкомпідприємництва Михайло Бродський доручив спростити процедуру проходження техогляду та вивчити доцільність його проходження для легкових автомобілів.