Україна і Росія домовилися уточнити створення АН-70
Україна і Росія домовилися уточнити ключові параметри програми створення військово-транспортного Ан-70.
Як повідомило агентству "Інтерфакс-Україна" високопоставлене джерело в українських військових колах.
За словами співрозмовника, відповідна домовленість була досягнута сторонами в ході минулого 13-17 вересня в Санкт-Петербурзі засідання підкомітету з військово-технічного співробітництва (ВТС) українсько-російської міждержавної комісії
Згідно з домовленістю, партнерам належить, зокрема, визначити обсяг замовлень на Ан-70 кожною стороною в нових реаліях, відпрацювати схему промислової кооперації за програмою, визначитися з питання серійних заводів-виготівників Ан-70.
У серпні 2009 року Україна і Росія підписали протокол про внесення змін до "Угоди між урядом РФ і урядом України про подальшу співпрацю в забезпеченні створення, спільного серійного виробництва та поставок в експлуатацію Ан-70 і транспортного літака Ан- 70 Т з двигунами Д-27" від 24 червня 1993 року.
Згідно з документом, Росія і Україна продовжать спільну роботу зі створення і проведення випробувань військово-транспортного літака короткого зльоту і посадки Ан-70 і його модифікацій, у тому числі для цивільного застосування, з двигунами Д-27.
Сторони забезпечать фінансування спільної дослідно-конструкторської роботи зі створення літаків Ан-70, двигунів Д-27, бортових систем і матеріалів з бюджетів РФ і України.
Відповідно до підписаного в листопаді 2009 року додатком до укладеної угоди в 1993 році, Міноборони РФ відновило фінансування завершення держвипробувань літака.
Перші 150 млн. рублів були перераховані ДП "Антонов" у грудні 2009 року, ще 139 млн. рублів - навесні 2010 року.
За даними джерел у військових колах, російська сторона планувала виділити в 2010 році на Ан-70 по лінії держоборонзамовлення понад 500 млн рублів.
Обсяг фінансування проекту на найближчі 3 роки передбачений у розмірі 2,4 млрд. рублів.
Питання держфінансування програми українською стороною в 2010 році залишається відкритим.
Разом з тим, і в минулі роки держфінансування було неритмічне, тоді як обсяг визнаної РФ в 2000 році заборгованості за роботи за програмою перед розробником літака - ДП "Антонов" оцінюється в 48,2 млн. доларів, і на сьогоднішній день борг залишається непогашеним.
Модифікована під вимоги НАТО версія Ан-70 - Ан7Х розглядалася в якості базового нового європейського середнього транспортного літака, проте перевага була віддана А400М.
Тим часом, з різних причин спочатку заявлені раніше терміни виходу на ринок А400М за деякими оцінками зміщуються на 2013-2015 роки, а в Європі вивчають можливість залучення Ан-70 до авіатранспортних операцій НАТО і ЄС у перспективі.
Раніше Україна також заявила про плани з виведення на ринок в 2013 році комерційної версії Ан-70, яка може бути оснащена за бажанням замовника західній авіонікою.