Українська правда

Україна суттєво відстає в розвитку транспортних мереж

1 липня 2010, 09:30

Через нерозвинутість транспортної інфраструктури країна втрачає мільярдні інвестиції.

Ці висновки містяться у дослідженні, яке у середу оприлюднив аналітично-дорадчий центр Програми розвитку ООН та ЄС "Блакитна стрічка", передає Deutsche Welle.

Експерти ООН та ЄС відзначають, що нині транспортний сектор в Україні задовольняє лише базові потреби економіки та населення у перевезеннях.

Застарілі автомагістралі та дороги вже не здатні витримати зростаючої кількості автомобілів.

Також експерти зазначають, що в Україні нині склалася неоднозначна конкуренція.

З одного боку повністю приватизований автомобільний і річковий транспорт, а з іншого залізниця, дорожнє господарство та морські порти, які перебувають цілковито у державній власності.

Це перешкоджає залучати у транспортну галузь приватні інвестиції, каже автор аналітичного звіту Тадеуш Сирийчик.

"В Україні є все, аби започаткувати реформи транспортної галузі. Відставання з їхнім впровадженням може дуже дорого коштувати країні", - зазначає він.

Експерти радять українському уряду зробити цю галузь більш відкритою для інвесторів, зокрема трансформувати "Укрзалізницю" у акціонерне товариство і дати можливість інвестувати приватний капітал у рухомий склад залізниці, адже цим транспортом в Україні перевозять 60% всіх вантажів, коли у ЄС лише 8% перевезень здійснює залізниця.

Витрати радять перекласти на пасажирів, але задля їхнього ж блага

Також експерт упевнений, що українські авіакомпанії мають об'єднатися в альянси, аби конкурувати на ринку авіаперевезень зі світовими авіаперевізниками.

Тоді б споживачі отримали якісніші і доступніші послуги.

Також автори звіту наголошують, що саме пасажири мали б платили в Україні за утримання доріг, забруднення довкілля та за ліквідацію наслідків ДТП.

Почати аналітики радять українській владі зі складення Генплану розвитку транспортної галузі, аби всі його пункти відповідали європейським вимогам.