Польські профспілки погрожують Васадзе страйком
Профспілки автомобільного заводу Fabryka Samochodow Osobowych (FSO), який належить корпорації "УкрАвто" Таріела Васадзе, погрожують страйком українському акціонеру.
Про це пише газета "Дело" із посиланням на голову профспілкового комітету підприємства Францішека Петровського.
"Ми ініціювали трудовий спір з керівництвом заводу і якщо наші вимоги не приймуть, то ми почнемо страйк", - заявив він.
За словами представника працівників заводу, на зборах акціонерів підприємства у середу профспілками була підготовлена петиція із вимогами до українського власника виконувати взяті на себе інвестиційні зобов'язання: не знижувати обсяги випуску продукції і рівень соцвиплат.
Текст петиції був відправлений заступнику голови правління "УкраАвто" Олегові Папашеву і прем'єр-міністрові Польщі Дональду Туску.
Як стверджує Петровський, український інвестор не виконує свої інвестзобов'язання щодо обсягу виробленої продукції, а також збереження мінімальної кількості робочих місць на заводі.
"За планом, ми повинні випустити близько 103 тис. автомобілів цього року. А за п'ять місяців було вироблено всього 12-14 тис.", - говорить він.
Також у профспілці стверджують, що менеджмент підприємства пропонує урізати зарплату співробітникам і відмовитися від додаткових виплат і вихідної допомоги.
"Нам пропонують урізати наш заробіток майже на чверть, на що ми говоримо: ні", - повідомляє Петровський.
За його словами, запропонована зарплата в чотири рази нижча від середньої у Варшаві.
"Зараз середня зарплата у Варшаві складає близько 5 тис. злотих (майже 1500 доларів). Нам платять близько 2,2 тис. злотих. При цьому з вирахуванням всіх податків на руки виходить 1,2 тис. (350 доларів)", - скаржиться він.
Представники компанії Васадзе поки що ситуацію на підприємстві не коментують.
Однак, на думку експертів, основною причиною зниження виробництва є загальне падіння попиту, викликане глобальною рецесією.
Через відсутність попиту протягом останніх двох років завод неодноразово простоював без роботи, іноді більше місяця.
Так, в 2008 році FSO виробив близько 100 тис. автомобілів, а в 2009 виробництво впало більш ніж удвічі - до 44 тис. авто.
Контроль над одним з найбільших автомобільних заводів Польщі "УкрАвто" отримала в 2005 році, після того Запорізький автомобільний завод, який як входить до її складу, викупив у польських властей 19,9% акцій компанії, які дають йому право голосу на зборах власників FSO.