Українська правда

Українські власники Nemiroff готові вийти з бізнесу

3 лютого 2010, 09:40

Один з найбільших українських виробників горілки - Nemiroff - розглядає продаж мажоритарної частки стратегічному інвесторові.

Про це пише газета "Комерсант-Україна" з посиланням на документ, який розсилає потенційним покупцям київський офіс ING Bank.

Голова ради директорів Nemiroff Олександр Глусь заявив виданню, що "компанія перебуває на такій стадії, що готова розглянути притягнення стратега для розвитку на глобальному рівні". Від докладних коментарів він відмовився.

Проте джерело, близьке до Nemiroff, стверджує, що намір вийти з бізнесу є у двох співвласників виробника - Якова Грибова та Анатолія Кіпіша.

"Засновник компанії Степан Глусь хоче зберегти свою частку в компанії", - говорить співрозмовник видання.

За його словами, Глусь готовий викупити частки двох інших акціонерів, якщо зможе залучити кредит.

За інформацією учасників ринку, одним з імовірних претендентів на покупку Nemiroff є Central European Distribution Corporation (CEDC) - найбільший виробник горілки в Росії (компанія на 100% володіє ГК "Російський алкоголь", брендом Parliament і 49,9% голосуючих акцій і 75% в прибутку в дистриб'ютор елітного алкоголю Whitehall Group).

"CEDC вже зустрічалася з менеджментом Nemiroff, щоб обговорити можливість участі в бізнесі української компанії, але про щось конкретне сторони поки не домовилися", - розповів топ-менеджер однієї з алкогольних компаній.

Член ради директорів CEDC Сергій Купріянов відмовився коментувати цю інформацію.

Nemiroff засновано у 1992 році. Основні торгові марки - "Nemiroff Оригінальний", "Українська медова з перцем", "Українська березова особлива", "Житня з медом", Nemiroff Premium і Nemiroff Lex.

Бренд Nemiroff є третім за обсягом продажів горілки в світі. У структурі продажів компанії на горілку припадає 98% в обсязі і 99% за вартістю.

Основний обсяг продажів у натуральному вираженні припадає на Україну - 53% (38% у вартісному вираженні), далі йдуть Росія - 38% (54%) і Польща - 2% (3%), в інших країнах реалізується 7% (5%).

В 2009 році, за оцінками компанії, обсяг її продажів склав 8 млн. дал (на 3,9% більше рівня 2008 року), чистий продаж - 217,6 млн. доларів (на 14% менше), чистий прибуток - 38,3 млн. доларів (на 50% менше), EBITDA - 41,2 млн. доларів (на 44,6% менше).

Борг компанії в 2009 році склав 10,5 млн. доларів.

За інформацією джерела, знайомого з ситуацією в групі, рік тому близько 40% належало Якову Грибову, ще по 30% - Анатолію Кіпішу і Степану Глусю.