Відповідальність за транспорт для Євро-2012 переклали на місцеві бюджети
Міністерство транспорту та зв'язку схвалило "Концепцію громадського транспорту та управління дорожнім рухом під час проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу".
Документом передбачається транспортне забезпечення команд і офіційних представників УЄФА, інших міжнародних організацій, VIP-персон, вболівальників та туристів, пише газета "Дело".
Згідно з державною цільовою програмою, левову частку фінансування проекту повинні взяти на себе місцеві бюджети, які мають знайти для реалізації концепції понад 4,1 млрд. гривень. З держбюджету буде виділено 1,5 млрд. гривень. Інше фінансування ляже на плечі інвесторів.
Всього на "дорожнє питання" планується витратити 6 млрд. гривень.
Глава координаційного бюро з підготовки та проведення Євро-2012 в Україні Ілля Шевляк вважає, що 6 млрд. гривень достатньо для того, щоб привести громадський транспорт в порядок.
"Головне, щоб не виникло проблем з фінансуванням з місцевих бюджетів", - каже він.
У кожному місті, яке приймає Євро-2012, існує власна концепція громадського транспорту.
Так, наприклад, Львову необхідно закупити 15 трамваїв і 50 тролейбусів.
"Купівля буде здійснюватися за кошти як міського бюджету, так і державної", - розповідає директор Департаменту підготовки до Євро-2012 Львівської міської ради Олег Засадний.
Крім того, на час чемпіонату містах будуть необхідні чартерні автобуси, які будуть здійснювати перевезення гостей від аеропорту до стадіону та центральної частини міста, від буферних зон до центрів пересадок громадського транспорту. Такі автобуси міста візьмуть в лізинг або оренду.
"Львову необхідно близько 200 автобусів. Зараз ми підписали договір з LVB (Лейпциг) на 100 автобусів місткістю 140 пасажирів з повною технічною підтримкою і водіями для обслуговування Євро-2012 ", - пояснює Засадний.
Харкову потрібно 300 автобусів, які також будуть орендовані або взяті в лізинг.
В цілому до початку проведення першості з футболу Євро-2012 буде відремонтовано 101 км трамвайно-тролейбусних ліній. На це піде 167 млн. гривень.
Для того, щоб привести в порядок комунальні дороги, потрібно буде витратити найбільшу суму - 4 млрд. гривень. Цих грошей вистачить рівно на 286 тис. кв. м дорожнього полотна.
Крім того, належить створити буферні зони для вболівальників навколо міст - на це піде 51 млн. гривень.