Українська правда

АН-70 стане китайським?

28 вересня 2009, 08:49

Представники українського авіабудівного концерну "Антонов" ведуть переговори з китайською авіаційної корпорацією AVIC про створення спільного підприємства.

Це СП може стати базою для майбутнього виробництва літаків Ан-70 в Піднебесній, пише газета "Дело".

"Основна мета співпраці з Китаєм - спільні розробки нової техніки. Завдання не тільки продавати інженерні знання, але й налагодити виробництво в Китаї", - пояснив виданню заступник головного конструктора АНТК ім. Антонова Геннадій Габрук.

У китайців вже є досвід використання та виробництва літаків українських конструкторів.

Так, на озброєнні у КНР знаходяться вітчизняні Ан-2. Також за ліцензією у Китаї вироблялася копія Ан-24, який там отримав назву Y-7. За допомогою українських конструкторів був створений модернізований варіант Y-7 - Ма-60, що надійшов у серійне виробництво в 2000 році.

До того ж китайські конструктори без ліцензії налагодили виробництво вантажного літака Ан-12 під маркою Y-8, який зараз складає основу транспортного парку китайських ВПС.

Аналітики припускають, що китайські авіабудівники зацікавилися Ан-70, оскільки планують саме за рахунок цієї моделі оновити свій парк військових вантажних літаків.

Як відомо, на сьогодні розробкою Ан-70 українські авіабудівники займаються разом з російськими партнерами. Проте росіяни вже одного разу відмовлялися від співпраці у виробництві цього літака: у 2006 році міністр оборони Росії Сергій Іванов заявив, що його країні такий літак не потрібний, тому що у неї вже є аналог - Іл-76.

Однак, на думку експертів, основною причиною виходу росіян з проекту було бажання проводити збірку не тільки в Україні, а й у Росії. І поки що в цьому питанні сторонам не вдалося досягти компромісу.

Ан-70 - середньомагістральний вантажний (оперативно-тактичний військово-транспортний) літак нового покоління. Перший політ Ан-70 відбувся 16 грудня 1994 року у Києві.

Відомо, що один Ан-70, який будуть збирати на підприємствах АНТК ім. Антонова у співпраці з російськими фахівцями, буде коштувати 35-40 млн. доларів.