Одеський припортовий хочуть поділити на трьох
Норвезька компанія Yara International, яка є світовим лідером у виробництві добрив, створила міжнародний консорціум для участі в приватизації Одеського припортового заводу (ОПЗ).
Партнерами норвежців стали компанія Kulczyk Holding SA, що контролюється найбагатшою людиною в Польщі Яном Кульчиком, а також лівійська Libyan Investment Authority, пише видання "Дело".
Потужний консорціум, за оцінками учасників ринку, може стати одним з основних претендентів на перемогу в приватизаційному конкурсі.
"Це буде дуже незручний суперник, в першу чергу для "Привату" і його партнерів, які, очевидно, розраховують тільки на перемогу", - зазначив співрозмовник в керівництві однієї з хімічних компаній.
Раніше співвласник української фінансово-промислової групи Ігор Коломойський в інтерв'ю "Українській правді" заявив, що "Приват" буде брати участь в конкурсі з продажу ОПЗ спільно із структурами Олександра Ярославського (контролює Черкаський "Азот") і з іншими компаніями.
Ще одним серйозним претендентом на ОПЗ, який, за оцінками фахівців, має у своєму розпорядженні достатньо коштів для купівлі підприємства є аффільований з "Газпромом" "Азот-Сервіс".
Ця компанія також вже підтвердила свій намір брати участь у конкурсі.
Стартова ціна Одеського припортового заводу буде 524,5 млн. дол.
Коломойський раніше заявляв, що максимальна ціна заводу може скласти 1 млрд. дол.
Аналітик інвесткомпанії DCH Олександр Бірюк вважає, що в умовах конкуренції вартість ОПЗ дійсно може досягти цієї цифри.
Однак від покупця заводу буде потрібно ще більших коштів. Новому власнику доведеться витратитися, по-перше, на погашення боргів заводу.
За даними генерального директора ОПЗ Валерія Горбатко, за перше півріччя цього року збитки підприємства склали 38 млн. грн.
До того ж умовами приватизації передбачено, що протягом п'яти років інвестор має вкласти 1,3 млрд. грн. у розвиток виробництва та 92 млн. грн. в екологічні програми.
Власник Kulczyk Holding SA Ян Кульчик у списку "100 найбагатших поляків" займає перше місце із статками в 5,9 млрд. злотих (2,05 млрд. дол.).
Зараз компанія активно бере участь в угодах із злиття та поглинання. Однією з найбільших операцій на польському ринку за останній час стало придбання Kulczyk Investments 58% акцій Pekaes - однієї з найбільших транспортно-експедиторських фірм в країні.