"УкрАВТО" вирішує долю великовузлового складання Kia на ЗАЗі

П'ятниця, 11 вересня 2009, 19:42

Корпорація "УкрАВТО протягом одного-двох місяців може визначитися з питанням про можливість збереження або відмови від великовузлового складання автомобілів (SКD), яке було розпочато на Запорізькому автозаводі (на майданчику в Іллічівську) в початку літа 2009 року.

Про це заявив генеральний директор компанії "Фалькон-Авто", офіційного дистриб'ютора автомобілів Kia в Україні, яка входить до корпорації "УкрАВТО", Вахтанг Васадзе, повідомляє агентство "Інтерфакс-Україна".

За його словами, нині ведеться ведеться активна робота з тим, щоб остаточно визначитися з долею SКD-проекту з урахуванням економічної доцільності.

"Після скасування 13-відсоткового мита на ввезення автомобілів SКD-збірка вже не дає переваги компаніям, щоб вони могли перенести економію. яка отримується від такого проекту, в ціну для споживача. А SКD-проект, якщо не приносить відчутної вигоди, то, як мінімум, подовжує доставку авто і збільшує ризики, пов'язані зі складною логістикою. Тому нам сьогодні набагато легше перейти на прямий ввезення авто", - вважає Васадзе.

У зв'язку з цим, додав він, "Фалькон-Авто" переходить на продаж імпортних автомобілів.

У той же час, за словами Васадзе, сьогодні не можна однозначно сказати, що проект великовузлового складання автомобілів припинено, оскільки потрібно враховувати і той фактор, що транспортування авто з Кореї досить дороге для ЗАЗу: в контейнері можна розмістити чотири машинокомплекта, але тільки один готовий автомобіль.

"Зараз нас цікавить ціна питання, і все буде залежати від збалансованого підходу до ціноутворення при транспортуванні авто з Кореї до Іллічівська", - підкреслив Васадзе.

"Цілком зрозуміло стане через місяць-два, коли кон'юнктура роботи операторів на ринку стане більш зрозумілою, тоді і подивимося, хто збереже великовузлове складання, а хто відмовиться від нього", - додав він.

У той же час, відповідаючи на запитання про дії компанії в разі введення додаткових зборів або інших податків, Васадзе відзначив, що бізнес-процес великовузлового складання нікуди не дінеться, і компанія цілком може повернутися до нього.

"Але поки я не бачу ніяких передумов повернення мита або введення додаткових зборів, а нам зараз треба формувати бізнес-план на наступний рік, і чекати ніколи. Тим більше, що Верховна рада, самі бачите, як працює, та й механізм прийняття довгий", - резюмував Васадзе.

Як повідомлялося, на початку червня ЗАЗ почав SKD-складання автомобілів Kia cee'd і Kia Sportage, і заявив про намір в подальшому перейти на повномасштабне виробництво.

"Фалькон Авто", стала дистриб'ютором KIA у квітні 2009 року, і, за її оцінкою, в цьому році бренд займе не менше 6% авторинку (у 2008 році - частка склала 4%).

Додаткова надбавка до ввізного мита діяла в Україні протягом півроку - з 6 березня по 6 вересня. Зараз ввізне мито становить 10%.