Мінтранс не має наміру знижувати портові збори
Більша частина портових зборів в Україні занижена і підстав для ще більшого їх зменшення, на чому наполягали зернотрейдери, немає.
Про це заявили у вівторок в Мінтрансі, пише видання "Комерсант-Україна".
До кінця місяця міністерство має намір подати відповідні пропозиції Кабміну, але вже зараз у портах підрахували, що їхні послуги на 12-20% нижче, ніж у Румунії та Росії.
Витрати трейдерів великі через високі тарифи на перевантаження товарів в залізничні вагони, стверджують експерти.
"Деякі портові збори дійсно необхідно переглянути. Наприклад, канальний збір у Миколаївському морському торговому порту є невиправдано високим", - заявив заступник міністра транспорту і зв'язку Михайло Чубай.
Але більша частина тарифів, за його словами, навпаки, занижена. Так, перевірка в портах показала, що вартість перевантаження зерна в державних портах в 7 разів менше, ніж у приватних вантажно-розвантажувальних терміналах, - 2,8 дол. проти 18-20 дол./т.
Тому, на думку чиновника, претензії потрібно пред'являти, скоріше, приватним компаніям, чию роботу повинен аналізувати Антимонопольний комітет. Проект перегляду тарифів міністерство планує розробити і запропонувати на розгляд Кабміну до кінця липня.
Питання про зниження тарифів у портах виникло після заяви прем'єр-міністра Юлії Тимошенко про необхідність перевірити обгрунтованість їх підвищення для експортерів зерна.
"Якщо підтвердиться, що збори були збільшені на 70% (про що заявляли зернотрейдери), звільняти всіх, хто до цього причетний", - сказала вона.
Як повідомлялося, портові збори були підвищені у серпні 2008 року на 58% за рішенням Кабінету міністрів.
Більша частина портових зборів в Україні нижче, ніж, наприклад, у Росії чи Румунії, стверджує начальник Іллічівського морського торговельного порту Геннадій Скворцов.
За його словами, 80% зборів в Іллічівську, Одесі та Южному на 12-15% нижче, ніж у румунській Констанці, і на 14-20%, ніж у Новоросійську.