Український автопром шукає нові ринки збуту
У 2009 році в Україні буде продано удвічі менше автомобілів, ніж минулого року, підрахували виробники.
Проблеми з кредитуванням і девальвація гривні призвели до того, що в цьому році буде продано не більше 300 тис. автомобілів., повідомляє видання "Комерсант-Україна".
У таких умови підтримати виробників, на долю яких до сих пір доводилося трохи більше 60% автопродажів в країні, можна лише шляхом пошуку нових ринків збуту, вважають експерти.
"Минулий рік став рекордним в історії авторинку - 630 тис. проданих автомобілів: 64% - українського виробництва і 36% - імпортовані", - розповів директор інформаційно-аналітичної групи Auto-Consulting Олег Омельницький.
Однак у цьому році у зв'язку з падінням купівельної спроможності населення та відсутністю доступного кредитування обсяг продажів скоротиться.
В "УкрАвто" вважають, що він складе 220-250 тис., за підрахунками корпорації "Богдан" - 250-300 тис. автомобілів. За даними Auto-Consulting, розрахованим на підставі показників листопада минулого року, в I кварталі поточного року авторинок скотився до рівня 2005-2006 років. У порівнянні з минулим роком - знизиться на 60-70%.
"В Україні й далі буде спостерігатися прогресування кризи, і коли він досягне дна - невідомо", - сказав Омельницький.
Скорочення ринку вже призвело до падіння обсягів виробництва. Корпорація "УкрАвто" ще в кінці минулого року скоротила випуск автомобілів - до 120 тис. на рік.
Схожа ситуація - і в компанії "Єврокар" (збірка Skoda, Volkswagen і SEAT): з січня завод у Закарпатській області перейшов на роботу в одну зміну. Як розповіли в компанії, у зв'язку з тим що дозволу на експорт продукції у заводу немає, виробництво буде й далі скорочуватися.
Інші виробники бачать для себе вихід з кризи саме в збільшенні експортних поставок.
"Завдяки збільшенню експорту "Богдан" планує уникнути скорочення обсягу виробництва автобусів, зберігши його на минулорічному рівні", - відзначив прес-секретар корпорації Сергій Красуля.