Балога замахнувся на аеропорт в Узині?

Вівторок, 10 лютого 2009, 09:47
 

Розташований у київській області військовий аеродром "Узин" переданий в оренду двом маловідомим компаніям - ТОВ "Іст Вест Транспорт Груп" і ТОВ "Узин-Транс".

Депутати від БЮТ упевнені: до цього причетний глава секретаріату президента Віктор Балога і начальник Управління держохорони Валерій Гелетей, пише "Дело".

"Іст Вест транспорт груп" та "Узин-транс" у понеділок отримали документи на право оренди військового аеродрому "Узин", розташованого поблизу Білої Церкви, терміном на 49 років, повідомив газеті мер Узина Олександр Охрименко.

За словами мера, компанії вибрали за підсумками конкурсу. Їхнє завдання - перетворити військовий аеродром, що знаходиться в запустінні, у вантажний хаб: "Для цього потрібно провести реконструкцію всіх приміщень, що знаходяться на території аеродрому".

У той же час, депутати від БЮТ вважають, що конкурс був проведений незаконно, а фірми-переможці на право оренди пролобійовані Балогою та Гелетеєм.

"У нас є документи, які свідчать про те, що державне майно, що не підлягає приватизації і знаходиться в Управлінні держохорони, у терміновому порядку передається в оренду приватним структурам, безпосередньо пов'язаним із Гелетеєм і Балогою, на 49 років", - розповів депутат від БЮТ Володимир Пилипенко. Він припускає, що фірми спокусилися 762,7 гектарами землі, які займає аеродром.

У зв'язку з цим депутати від БЮТ відправили запит у Генеральну прокуратуру і президенту Віктору Ющенко з вимогою скасувати угоду.

Гелетей заперечує факт передачі держмайна будь-яким структурам. За його словами, на базі багатостраждального аеродрому буде побудований міжнародний навчальний центр.

"Аеродром "Узин" ніхто нікому не продавав і не віддавав, тому що ми просто не маємо на це повноважень. Також ми не маємо права його відчужувати", - сказала начальник УДО.

В останні кілька років влада просувала ідею будівництва вантажного хаба на базі колишнього стратегічного військового аеродрому "Узин". Така реконструкція обійдеться приблизно в 500 мільйонів доларів, підрахував директор Центру економічного і політичного аналізу Олександр Кава.

За його словами, проект може окупитися в кращому випадку за 20 років. Але про його рентабельність говорити неварто, швидше за все, він буде збитковий.

"Зараз застосування цьому аеропорту знайти складно. Якщо зробити на його основі цивільний аеропорт, то він просто не витримає конкуренції ні з "Борисполем", ні з "Жулянами", тому що знаходиться далеко від Києва. Але й ідея зробити великий вантажний хаб теж мало ймовірна, оскільки транспортні літаки доставляють вантажі в Люксембург, Франкфурт, і вони справляються з вантажопотоком. А перетягнути вантажопотоки в Україну практично нереально", - пояснив Кава. На його думку, єдина цінність військового аеродрому - приналежна йому земля.