Українська правда

Мінтранс закликає не піддаватися на провокації автоперевізників

3 лютого 2009, 12:34

Міністерство транспорту та зв'язку України  закликає перевізників та громадськість "не піддаватися провокаціям з боку Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників" щодо реформування галузі автотранспорту та порядку проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування.

Оголошуючи про акцію протесту, президент ВААП Віталій Рева не висунув жодної конкретної вимоги до Мінтрансзв'язку, яка б була спрямована на розвиток галузі, - говориться у повідомленні прес-служби міністерства.

Мінтранс називає їх "чисто політичними" та "спрямованими на відстоювання особистих інтересів та повернення до "ручного" механізму впливу на відбір перевізника".

Новий порядок проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусному маршруті, проти якого протестують представники ВААП, насправді є однією з вимог, яку від імені страйкового комітету працівників пасажирського автомобільного транспорту неодноразово висував до Мінтрансзв'язку сам Віталій Рева (про що свідчить документи за підписом останнього), - повідомляє прес-служба Мінтрансу.

Сам же порядок, розроблений Мінтрансзв'язку, Віталій Рева погодив своїм листом від 17 вересня  2008 року. "Стурбував президента ВААП, мабуть, саме фінансовий рушій: Віталія Реву усунуто від членства в конкурсному комітеті, а, відповідно, і до можливості впливу на результати конкурсу", - говориться у повідомленні.

Суть розпочатого Міністром транспорту та зв'язку Йосипом Вінським реформування галузі автотранспорту у тому, аби ліквідувати корупцію та ручне управління, зробити прозорою та неупередженою систему розподілу дозволів та відбору перевізника, - повідомляє прес-служба.

Кошти, які сплачують перевізники за отримання дозволу, спрямовуються на підтримання держпідприємства - тобто, в обхід держбюджету. Передавши функцію розподілу дозволів від ДП "СМАП" до Мінтрансзв'язку, кошти за проведення конкурсу будуть надходити до бюджету. Перевізник сплачуватиме кошти за отримання дозволу та за участь у конкурсі не підприємству-посереднику, а безпосередньо до держбюджету.

Поняття "спецфонд", за рахунок якого фінансуватиметься контролюючий орган - Державтотрансадміністрація, - це частина загального фонду держбюджету, який регулюється Мінфіном, а не окремий фонд.

Мінтранс відкидає звинувачення Реви у тому, що воно планує фінансувати цю адміністрацію за рахунок автоперевізників.

Міністерство запевняє, що витрати перевізника за участь у конкурсі тепер зменшаться більш, ніж вдвічі: у нинішній ціні за отримання дозволу, яку стягує "СМАП", закладена вся видаткова частина, за рахунок якої існує підприємство.

Мінтранс заявляє, що "саме при Віталії Реві були ліквідовані органи контролю та управління транспортом в областях, втрачено механізми з боку держави впливати на автомобільні перевезення".

Інвентаризація держпідприємств автотранспорту показала, що підприємства, які є членами ВААП, сплачують кошти та ще й безкоштовно надають асоціації приміщення в оренду - без жодних договорів та зобов'язань, що і зупинили міністр Йосип Вінський та його заступник Леонід Сергієнко, - говориться у повідомленні.